Concentració a Cerdanyola davant l’Ajuntament i instal·lació acabada a Bellaterra | Laia Tardós Roda
 

El passat 31 de març, “l’Associació de Veïns del Turonet” i “La Plataforma Antirepetidors en el Casc Urbà de Cerdanyola” es van concentrar davant l’Ajuntament. També s’hi van desplaçar els veïns de Bellaterra sota l’Associació “Afectats Antena Església de Bellaterra”.

 

Un dia abans, el president de la EMD, Ramon Andreu, convocava uns quants veïns a una reunió informativa. La nova antena ja està en funcionament. Aquesta consta de 3 elements amb 5 antenes per a cada mòdul i actuen com a repetidor d’una altra antena mestra.

 

Actualment la emissió està en proves i Vodafone assegura que en farà un seguiment. Les 15 antenes no podran superar el límit de radiació establert per llei però algunes veus alerten que en aquestes mesures no es comptabilitzen l’acumulació de freqüències que rebem per diferents antenes, wifi’s, telèfons mòbils etc.

 

Josep Vilches, veí de Serraparera i enginyer de telecomunicacions, ens cita l’informe Bioinitiative (2007) que constata com la contaminació electromagnètica provoca diversos efectes biològics en el cos.

 

Cerdanyola ha aturat la instal·lació de l’antena de C/Renaixement i C/Pompeu Fabra, a escassos metres d’una guarderia. Caldrà veure com evoluciona l’antena de Bellaterra, situada prop del centre de dia “Els Xiprers” i en una zona d’alt valor patrimonial pel poble.