Gràcies a la col·laboració entre comerços i entitats es va gaudir d’un Sant Jordi viu i especial | Laia Tardós Roda
 

El dia de Sant Jordi es llevava assolellat i sense cap núvol a Bellaterra. Els més matiners a les 9h ja tenien la paradeta muntada i els comerços havien obert. El quiosc Paper’s i el Grup Escolta feien les primeres ventes de llibres i roses. El Bar del Club servia esmorzars que ben aviat es convertirien en vermuts. A l’altre costat de la plaça, el forn Sorghum preparava la xocolatada que oferiria a la tarda.

 

A partir de les 11h l’activitat va començar. La Unió de Veïns (UdV) va organitzar una signatura de llibres per part d’un autor-actor que signava els llibres com qualsevol autor del món. El Paper’s allargava la llista d’autors, aquesta vegada de veritat, i convidava a tothom a uns musclos i vinet blanc. Seguidament van arribar les lectures continuades dels centenaris Llull (700 anys) i Cervantes i Hamlet (400 anys). Paral·lelament es va fer el taller infantil per a construir un Drac.

 

També s’hi va apropar l’artista i historiadora de l’art, Rose Marie Gnausch, amb el projecte “Elephants for Peace”, un moviment artístic de vocació pacifista on petits i grans van fer creacions artístiques per evidenciar la importància de la pau.

 

A la tarda, els que van desafiar la pluja, van poder gaudir de l’Espectacle d’Ombres “La veritable història de Sant Jordi”, explicat dins una tenda de campanya com a cova del Drac. Finalment, el concert del Tricicle es va traslladar al Sorghum, el forn del poble, del qual tothom en va sortir molt entusiasmat.