El nou helicòpter medicalitzat del SEM tindrà la seva base d’operacions a Sabadell

by | nov. 24, 2016 | Al Dia

Servei medicalitzar | David

 

Les noves aeronaus, que entraran en servei a principis de 2017, podran fer rescats durant la nit.

 

Els quatre nous helicòpters asseguren la cobertura a tot Catalunya en només 20 minuts.

 

El Sistema de Emergències Mèdiques (SEM) renovarà els actuals quatre helicòpters medicalitzats, que realitzen el servei des de l’any 2005, per quatre aeronaus completament noves, més ràpides, més ben equipades i que a més es podran pilotar de nit.

 

El vicepresident del govern i conseller d’Economia i Hisenda, Oriol Junqueras, el conseller de Salut, Antoni Comín, juntament amb l’alcalde de Sabadell, Juli Fernández, han presentat a l’Hospital Parc Taulí de Sabadell la primera aeronau AirbusH135 que el SEM posa en funcionament en substitució de les aeronaus que actualment han estat realitzant el servei.

 

 

Nou helicòpter del SEM

Fernàndez, Junqueras i Comin, juntament amb els membres del SEM. Autor: David B.

 

 

El conseller de Sanitat, Antoni Comín ha manifestat que el sistema d’emergències de Catalunya és una “peça clau en el nostre sistema de salut” i ha assegurat que amb aquesta nova flota “ens posem al nivell dels estàndards europeus més avançats. El responsable de Sanitat ha apuntat que “els nous helicòpters estan preparats pel vol nocturn, un fet que podria ser realitat durant l’any que ve un cop s’enllesteixin un conjunt de millores a determinades bases aèries”. 

 

 

Nova base a Sabadell

 

El SEM efectuarà de manera progressiva el canvi dels quatre helicòpters medicalitzats que permetrà una cobertura territorial a tot Catalunya en un radi de resposta de 20 minuts. Els helicòpters medicalitzats, es troben ubicats estratègicament a l’Hospital Universitari Doctor Josep Trueta de Girona, a la base del SEM de Tremp (Lleida), a la base del SEM de Móra d’Ebre (Tarragona), i a Sant Cugat del Vallès, base aèria que properament canviarà d’ubicació, per instal·lar-se a l’Hospital Parc Taulí de Sabadell.

 

El relleu de la base aèria del SEM es traslladi de l’Hospital General de Catalunya de Sant Cugat a l’Hospital Parc Taulí de Sabadell, és degut a que el RACC deixés de prestar l’atenció mèdica amb l’helicòpter i se’n va responsabilitzar el personal mèdic del Taulí. “Un hospital de referència i de bon servei al nostre país”, ha apuntat l’Alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez.

 

 

Nous helicòpters

 

Els nous AirbusH135 són helicòpters medicalitzats superiors als actuals EC135, incorporen millores tant en el seu aparellatge com en el material electromèdic embarcat. Els quatre helicòpters disposaran de motor Turbomeca Arrius 2B2plus, que permet incrementar la velocitat, passant dels 259 als 278 quilòmetres per hora, aconseguint una velocitat de creuer de 260 quilòmetres per hora i s’incrementa el pes màxim en l’enlairament fins als 2.980 quilograms, kg 70 quilos més que els successors i s’augmenta el diàmetre de les pales en 20 cm de llargada. També incorporen pilot automàtic, navegació GPS Garmin 750, posicionament per satèl·lit, aire condicionat i estan adaptats pel vol visual nocturn.

 

 

Nou helicòpter del SEM

Comin i Fernàndez visitant l’interior de l’aeronau. Autor: David B.

 

Tanmateix s’ha actualitzat tota l’electromedicina que contenen els helicòpters, incloent un nou equipament monitor, cardiocompressor i respirador d’última generació i fins i tot una incubadora. Un aparell que s’adapta a les necessitats del pacient alhora que facilita la feina dels professionals, doncs és més senzill i més lleuger, el que el fa més fàcil de transportar fins al lloc de l’incident.

 

 

L’àrea de Barcelona, la més activa

 

El total d’activacions d’helicòpter que ha realitzat el SEM al 2015 ha estat de 2.780, gairebé un 10 per cent més que l’any anterior, quan se’n van realitzar 2.530. Dels quatre helicòpters el que més activitat té és el de Barcelona, amb base a Sant Cugat i que es traslladarà a l’hospital Parc Taulí de Sabadell, amb uns 2.000 serveis, amb 684 hores de vol, seguit del que té la base a Girona, amb 499 hores de vol, el que té la base a Móra d’Ebre, amb 374 hores de vol i l’helicòpter amb base a Tremp, amb 370 hores de vol.

 

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: