
La regidora de Seguretat Ciutadana i Espai Públic a l’Ajuntament de Cerdanyola, Contxi Haro, va afirmar el passat 1 de desembre a l’assamblea extraordinària de la TCB, que l’actual govern de Cerdanyola no és “anti-camères” però les 13 càmeres instal·lades a Bellaterra no estan correctament legalitzades i els preocupa especialment la custòdia de les imatges.
els preocupa especialment la custòdia de les imatges
El conflicte, explica, “podria estar solucionat fa setmanes” ja que Haro demana a Ramon Andreu, president de l’EMD, que les aturi per a poder sol·licitar legalment la custòdia de les imatges. Actualment la instal·lació, gravació i gestió l’està fent l’EMD i l’hauria de fer un cos de policia. “S’està gravant a la ciutadania, i aquesta té drets” declara la regidora.
“S’està gravant a la ciutadania, i aquesta té drets” declara la regidora.
En la totalitat de Cerdanyola hi ha 6 càmeres i a Bellaterra 13 justificades pel control de trànsit i la seguretat. El problema és que no van de la mà amb l’EMD, perquè l’entitat no té la competència de la seguretat ciutadana i refusa apagar-les de moment. Per part de l'EMD, reivindica que tenen autorització de trànsit per posar-les. Sembla, però, que a l’autorització hi consta Bellaterra com a municipi, per tant, Cerdanyola no accepta aquesta autorització
L'EMD reivindica que tenen autorització de trànsit per posar-les. Sembla, però, que a l’autorització hi consta Bellaterra com a municipi, per tant, Cerdanyola no l'accepta com a vàlida
Haro afirma que si l’EMD tingués un cos de policia local propi si que ho podria fer, però no és el cas. També seria difícil, en el cas d'una Bellaterra independent, que la Generalitat autoritzés Bellaterra a tenir cos de policia propi.
Si l’EMD tingués un cos de policia local propi si que ho podria fer, però no és el cas