Recull d'imatges de l'acte | Chus Cornellana

 

 

Fòrum Bellaterra ha començat les tertúlies del 2017 amb un tema que  interessa a tots, la salut, però des d‘una òptica peculiar.Salut i dona, avui. Visió del ginecòleg va ser una Taula de ginecòlegs, el Dr Santiago Dexeus, la Dra Lola Ojeda i la Dra Chus Cornellana Presidenta de Fòrum Bellaterra, a més de ginecòloga, va presentar als col.legues, donar la benvinguda als  nombrosos assistents i amics de Fòrum Bellaterra i va fer la introducció del tema. Molta expectació per escoltar al Dr Dexeus i  compartir els coneixements de l’experta ginecòloga Dra Ojeda.

 

Acte presentat per C. Cornellana | C. Cornellana

 

 

Destacar l’enfoc de la tertúlia per part dels Ponents, fent reflexionar sobre la situació de les dones en el món, la persistent situació d’infravaloració en el treball, salaris, en la dedicació a la família, en la violència de gènere i en altres situacions, fins i tot  sense que elles en siguin massa conscients moltes vegades fa que la salut de la dona  quedi afectada. El paper del metge i concretament del ginecòleg, podríem dir de capçalera, serà fonamental per orientar molta simptomatologia que no necessàriament és de processos ginecològics sinó psicosomàtics. Molt interessant aquesta visió.

 

 

Tanmateix, es va tractar la simptomatologia i tractaments referents a la salut vaginal i a la incontinència d’orina tan freqüent a partir d’una certa edat i que tants problemes causa a la  salut  i qualitat de vida de la dona.  La individualització en el diagnòstic i tractament és fonamental.  Tant el Dr Dexeus com la Dra Ojeda, que formen part de l’equip directiu del recentment inaugurat centre dedicat a la dona  en la Via Augusta de Barcelona, Women’s Health Institut, ens van  fer una actualització d’aquests tractaments, amb hialurònic, làser, farmacològic, fisioteràpia  o quirúrgic si hi ha indicació mèdica.

 

 

La Dra Chus Cornellana tancà l’acte després d’un torn de paraules, agraint la fidelitat dels assistents a les tertúlies de Fòrum Bellaterra, i citant-els per el dijous 16 de febrer.

 

Relaxada tertúlia posterior | C. Cornellana

 

 

 

La tertúlia es va dur a terme  el 19 de gener, com cada tercer dijous de mes en el Centre Cívic de Bellaterra i va ser un èxit, tant per l’interès del tema, com pels Ponents,  pel nombre de personalitats assistents, i també per l’ambient relaxat i col·loquial durant el sopar post tertúlia al Ébano de Bellaterra.