El president del Consell Comarcal del Vallès Occidental, Ignasi Giménez, i del Vallès Oriental, David Ricart. | CCVOC / cedida.

 

 

 

Segons ha explicat Giménez, també alcalde de Castellar, “no existeix un consens territorial bàsic per tal que es constitueixi un nou òrgan”. Tot i així, el Consell d’alcaldes i alcaldesses ha proposat un acord entre els dos consells comarcals per treballar de forma conjunta àmbits d’actuació concrets i actuar com a grup de pressió davant d’altres administracions.

 

Està absolutament descartat que d’inici es faci una fusió de les dues comarques. Seria un despropòsit començar el debat dient a la ciutadania que fem una nova administració”, ha assegurat.

 

La decisió s’ha pres després de la presentació de l’estudi Les oportunitats de desenvolupar polítiques conjuntes al territori dels Vallessos, elaborat per l’Institut Cerdà, per encàrrec de la Diputació de Barcelona. Hi veu algunes línies de treball conjunt: política industrial i empresarial, Formació, Ocupació, Turisme, Infraestructures, Transport públic, Habitatge, Espais naturals, Residus i Intercanvi de coneixements. “Existeix un potencial de col·laboració important entre les dues comarques”, manté Giménez. Sí hi ha un cert consens que cal aprofundir les relacions entre el Vallès Occidental i el Vallès Oriental per a fer-les més “efectives”.