
Les obres començaran en els propers dies i s’allargaran fins el mes d’octubre, tot i que la màxima afectació es concentrarà entre la fi del curs escolar, pels vots de Sant Joan, i l’inici del curs lectiu, després de l’Onze de setembre. Durant aquests gairebé tres mesos, Sabadell Centreestarà inactiva. S’està dissenyant un dispositiu alternatiu, que consistirà en un servei llançadora entre Sabadell Centre i Sabadell Sud. Autobusos continuats i gratuïts per als més de 12.000 viatgers que cada dia laborable usen l’estació de Renfe del Centre. Es dissenyarà també un pla de comunicació i informació al ciutadà.
El pressupost de les actuacions és de 2,4 milions d’euros, adjudicats a l’empresa TECSA. Al carrer, en l’extrem tocant a la biblioteca Vapor Badia, s’instal·larà una escala mecànica de baixada i una de pujada fins el vestíbul de l’estació. La marquesina serà nova. Al cantó tocant a Covadonga, s’instal·larà l’ascensor, que per fi farà accessible l’estació a persones amb mobilitat reduïda, cadires de rodes, o cotxets. El vestíbul es reformarà de forma íntegra. I des del vestíbul a les andanes, que també seran reformades fent-les més llargues, es podrà baixar tant en escala mecànica com en ascensor, segons ha detallat el director de Rodalies de Catalunya, Félix Martín. Serà una obra “emblemàtica”, ha assegurat Martín. “Es millorarà una estació molt indigna durant masses anys”, ha recordat l’alcalde de Sabadell, Juli Fernàndez, qui ha recordat que l’adaptació de Sabadell Centre ha estat reclamada per entitats, ciutadans i partits polítics de tot color. “Ara la tindrem en condicions; és una dia per somriure”, ha seguit Fernàndez, demanant a la ciutadania que faci ús dels transport ferroviari a la ciutat, que en pocs mesos es veurà augmentat amb tres noves estacions de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.