
|
L’Assemblea local d’ERC a Cerdanyola ha decidit, el vespre del 4 de maig, rebutjar la proposta de moció de censura proposada pel PSC de Cerdanyola en contra de l’actual govern en minoria de Compromís per Cerdanyola amb Carles Escolà al capdavant.
Els grups tenien temps fins al pròxim 9 de maig per presentar una moció de censura i candidat alternatiu a alcalde. Si més no, això no serà possible després de la negativa de Cs i ICVEUia a participar-hi, juntament amb l'últim posicionament d'ERC. L'aritmètica ha fet impossible sumar els 13 vots necessaris perquè prosperi la moció.
Un cop presa aquesta decisió s’ha encomanat a l’Executiva Local i, en especial al Grup Municipal, que busquin la forma de construir consensos de ciutat en els temes clau que cal resoldre els propers mesos. ERC continuarà fent propostes elaborades, així com participant activament d’aquelles que es considerin positives per la ciutat. Aquest esforç de diàleg inclou tant el partit que actualment governa la ciutat en minoria, com la resta de partits de l’oposició.
L’assemblea referma els compromisos assumits per l’executiva a nivell local entre els que destaquen: donar garanties que a Cerdanyola no es bloquejarà el procés democràtic que ens ha de dur a la independència, renovació real en el fons i la forma de fer política, la necessitat d’aixecar catifes i ser absolutament transparent, així com altres temes clau com el rebuig al crematori, la resolució dels problemes bloquejats com l’Aparca o el Guiera, i la defensa de l’interès públic en totes les decisions conflictives com les possibles privatitzacions.
L’Executiva Local ha agrait la participació dels militants en tot aquest procés de debat. ERC valora també l’esforç del PSC i els altres partits involucrats en la proposta de moció de censura. Entén que l’objectiu era buscar una solució a la paràlisi del govern actual i es compromet a treballar activament per superar-la en base a la bona voluntat mostrada pels partits i les coincidències sorgides de les converses mantingudes. Esquerra insisteix en la necessitat de trobar vies de diàleg amb tots els partits representats al ple municipal orientades a resoldre bloqueig que pateix actualment Cerdanyola i que no desitja ningú pels propers dos anys.