De Bellaterra a Girona per la Trans-European Transport Network

by | maig 31, 2017 | Opinió

 

Bitllet de RENFE Foto: Josep Grifoll

 

 

 

Us informo que a la web de Rodalies de la Generalitat podreu calcular quants arbres calen per absorbir, en un únic dia, el diòxid de carboni que emetrà el vostre cotxe si no feu servir el tren.

 

Segons càlculs de la Generalitat, i pel trajecte de Bellaterra a Girona, en són uns 360.

 

Sant Cugat, a tocar de Bellaterra, i Girona són dues ciutats catalanes que superen els 90.000 habitants; disten, una de l'altra, 100 km; i estan localitzades en una de les 9 rutes principals de la xarxa trans-europea de transports (la Trans-European Transport Network).

 

En l'actualitat, el millor trajecte en tren de Bellaterra a Girona suposa anar a cercar l'AVE a Barcelona; cosa que demana un trajecte en FGC i un altre en metro.

 

Si us fa mandra agafar el metro, la vostra opció serà anar a Sant Cugat a cercar la Trans-European Transport Network.

 

La Trans-European Transport Network de Sant Cugat a Girona també forma part de la RFIG (Red Ferroviaria de Interés General del Estado).

 

La secció de la RFIG (per on circula la línia R8 de Martorell a Granollers) té vies i estacions instal·lades des del 1982, però ha estat inoperant durant dècades. L'estació de Sant Cugat no va obrir portes al públic fins al 2005, i la línia sencera fins al 2011.

 

El camí cap a Girona per la Trans-European Transport Network és entretingut. Requereix dos canvis de tren: un a Granollers per canviar de l'R8 a l'R2, i l'altre a Sant Celoni per passar de l'R2 a l'R11.

 

Sigui a Sant Celoni o a Granollers, els transbordaments poden ser llargs. Teniu temps suficient per sortir de l'estació i anar a fer un te amb llimona en un bar proper. El personal de seguretat és amable i us deixarà entrar i sortir sense haver de comprar un nou bitllet.

 

Una comparativa amb Suïssa, país modèlic en transport ferroviari, mostra els següents valors: si a Catalunya tenim 1.749 km de xarxa ferroviària, a Suïssa superen sobradament els 5.000.

 

Els trens suïssos transporten el doble de passatgers que els que tenim aquí, i en mercaderies els suïssos mouen 8 vegades més tones que els que roden per Catalunya.

 

No tot és qüestió de diners, a Suïssa no tenen alta velocitat.

 

 

 

Vols llegir més…?

“La gran riuada”

“La gran riuada”

Tenia 9 anys. Plovia a bots i barrals. Encara érem a Bellaterra. Aleshores les vacances escolars acabaven a finals de setembre, quan llavors, es feien les maletes i tornàvem a Barcelona. Era un 25 de setembre i era un dimarts.

“Bellaterra monàrquica? En motiu de la mort d’Elisabet II”

“Bellaterra monàrquica? En motiu de la mort d’Elisabet II”

Bellaterra va ser fundada sens dubte per monàrquics i les seves maneres de fer les podríem titllar com gestores d’un petit reialme que s’havia constituït per reial decret – valgui la redundància – amb la permissivitat del moment d’una administració local, Cerdanyola del Vallès, que maldava per gestionar un poble que en qüestió de 30 anys havia passat de la pagesia a la indústria.

“La Festa Major ‘en minúscules'”

“La Festa Major ‘en minúscules'”

Però, per què la nit del divendres ha desaparegut? Cóm és que els joves no hi eren a la nit jove? Per què la única nit de la festa es va acabar a les 2 hores…? Ja no es fan des de fa temps les Gincames del Grup escolta o la Gincama Motor. Tampoc es fa el concurs de Pintura Ràpida ni tantes altres activitats que donaven joc, dins una mateixa franja, a que els veïns de diferents edats tinguéssin l’agenda “plena”.

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: