De Bellaterra a Girona per la Trans-European Transport Network

by | maig 31, 2017 | Opinió

 

Bitllet de RENFE Foto: Josep Grifoll

 

 

 

Us informo que a la web de Rodalies de la Generalitat podreu calcular quants arbres calen per absorbir, en un únic dia, el diòxid de carboni que emetrà el vostre cotxe si no feu servir el tren.

 

Segons càlculs de la Generalitat, i pel trajecte de Bellaterra a Girona, en són uns 360.

 

Sant Cugat, a tocar de Bellaterra, i Girona són dues ciutats catalanes que superen els 90.000 habitants; disten, una de l'altra, 100 km; i estan localitzades en una de les 9 rutes principals de la xarxa trans-europea de transports (la Trans-European Transport Network).

 

En l'actualitat, el millor trajecte en tren de Bellaterra a Girona suposa anar a cercar l'AVE a Barcelona; cosa que demana un trajecte en FGC i un altre en metro.

 

Si us fa mandra agafar el metro, la vostra opció serà anar a Sant Cugat a cercar la Trans-European Transport Network.

 

La Trans-European Transport Network de Sant Cugat a Girona també forma part de la RFIG (Red Ferroviaria de Interés General del Estado).

 

La secció de la RFIG (per on circula la línia R8 de Martorell a Granollers) té vies i estacions instal·lades des del 1982, però ha estat inoperant durant dècades. L'estació de Sant Cugat no va obrir portes al públic fins al 2005, i la línia sencera fins al 2011.

 

El camí cap a Girona per la Trans-European Transport Network és entretingut. Requereix dos canvis de tren: un a Granollers per canviar de l'R8 a l'R2, i l'altre a Sant Celoni per passar de l'R2 a l'R11.

 

Sigui a Sant Celoni o a Granollers, els transbordaments poden ser llargs. Teniu temps suficient per sortir de l'estació i anar a fer un te amb llimona en un bar proper. El personal de seguretat és amable i us deixarà entrar i sortir sense haver de comprar un nou bitllet.

 

Una comparativa amb Suïssa, país modèlic en transport ferroviari, mostra els següents valors: si a Catalunya tenim 1.749 km de xarxa ferroviària, a Suïssa superen sobradament els 5.000.

 

Els trens suïssos transporten el doble de passatgers que els que tenim aquí, i en mercaderies els suïssos mouen 8 vegades més tones que els que roden per Catalunya.

 

No tot és qüestió de diners, a Suïssa no tenen alta velocitat.

 

 

 

Vols llegir més…?

“Trànsits – 2”

“Trànsits – 2”

“Se’m fa difícil no estar-me’n de tornar a parla del trànsit de Bellaterra després de descobrir la barrabassada que s’ha fet al Camí Antic de Sant Cugat (o Camí dels Monjos). Per això he titulat aquest article Trànsits-2, seguint l’estela del que vaig escriure fa cosa d’un mes”.

“Quin ha de ser el paper del lector o lectora del futur?”

“Quin ha de ser el paper del lector o lectora del futur?”

Si mirem en quin idioma els ciutadans del nostre país accedeixen als mitjans, podríem dir que a les plataformes al cinema tot, o pràcticament tot, és en castellà. El mateix passa a la televisió i la premsa generalista, mentre que la ràdio és majoritàriament en català, i només en els mitjans de proximitat, impresos, digitals…, és pràcticament tot en català, tant a la Catalunya interior com a les àrees metropolitanes. Aquests mitjans són el nostre tresor a preservar, d’arrelament a la comunitat, d’integració, d’aprenentatge del català, d’informació amb rigor, i un llarg etcètera.

“Torna el pessebre vivent de Bellaterra”

“Torna el pessebre vivent de Bellaterra”

Article d’opinió d’Ignasi Roda. “Com es fan les tradicions? – Les tradicions?, pot dir algú o més d’algun amb to d’estranyesa, -Les tradicions no es fan, hi són i prou. Venen de lluny, per això son tradicions-. I potser, i en certa manera no estan errats del tot”.

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: