L'hàbit de la lectura | adolescents.cat

 

 

 

Perquè als adolescents els hi agradi llegir és primordial donar-los recursos d’acord amb els seus interessos de lectura.

 

 

Una idea bàsica pels pares és que ens vegin llegir. El nostre exemple és important pel fet que des de petits els nens aprenen imitant el que fem.

 

 

Amb la finalitat de “parlar de llibres”, és important que coneixem algunes de les novetats que s’editen, per poder opinar amb ells i ajudar-los a escollir nous títols d’alguna col·lecció o gènere que els interessi.

 

 

Aprofitar els aniversaris o alguna festivitat per regalar-los llibres.

 

Disposar del carnet de soci d’una biblioteca amb l’objectiu d’escollir llibres i còmics i participar en Clubs de Lectura i així compartir les seves opinions amb altres persones d’edat similar. Han augmentat les recomanacions “on-line” fetes per algunes llibreries i també pels “bloguers” i “booktubers”. Molts joves comenten les seves lectures preferides als amics per les xarxes socials.