
El més probable és que, després d’un accident, hàgiu de substituir-lo. En aquest cas haureu de parlar amb el fabricant perquè us l’inspeccioni i us digui si l’heu de canviar o, per contra, si no ha patit danys irreversibles.
I és que, encara que aparentment no s’apreciï, pot ser que internament s’hagi trencat mentre dissipava l’energia de l’impacte.
Per això és important inspeccionar l’exterior del casc si us ha caigut a terra.
L’aparició de marques en la pintura no és un problema però si se’n veu alguna en les capes que es troben més endins, el millor és que un expert pugui avaluar en quin estat es troba el casc.
Per descomptat, si hi ha grans zones danyades, el casc, definitivament, ha quedat per decorar una prestatgeria.
Els danys també poden trobar-se en la part interna, normalment construïda en poliestirè. Si el material no es troba amb la seva forma original, de nou, a la prestatgeria.
Per últim, molts cascos tenen una data de caducitat aproximada de cinc anys, uns altres, però, poden continuar en perfectes condicions molt de temps. La resposta la té el fabricant.