
La campanya electoral pel referèndum d'autodeterminació que s'ha de celebrar l'1 d'octubre ja ha començat a Cerdanyola, malgrat totes les prohibicions del Tribunal Constitucional i les investigacions de la Fiscalia. Les forces sobiranistes van sortir al carrer aquest dijous, 14 de setembre, per engegar la campanya i enganxar els primers cartells pel municipi.
Regidors, militants i simpatitzants del PDeCAT, ERC i CUP van participar en una fotografia conjunta davant l'Ajuntament al voltant de les 23 h. Abans de mitjanit, però, la policia va intervenir i va identificar la primera Tinenta d'Alcalde, Elvi Vila, com a responsable de desobediència a la Fiscalia.
Després d'aquests fets, el Compromís–CUP va ser l'únic partit que no van marxar i va declarar “que ens identifiquin tant com vulguin, no hem aturat ni aturarem la nostra campanya”, va mantenir la primera tinent d’alcalde. Una desena de militants del partit van ignorar la suspensió de la campanya electoral i van penjar cartells, pancartes i plafons a diferents punts de Cerdanyola.