La C-58 entre Cerdanyola i Barcelona, el tram amb més concentració d’accidents de Catalunya

by | des. 15, 2017 | Al Dia

El director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, el president, Josep Mateu, i el diputat Jordi Fàbrega, durant la presentació

El director de la Fundació RACC, Lluís Puerto, el president, Josep Mateu, i el diputat Jordi Fàbrega, durant la presentació | Ramon Viladomat / Diputació de Barcelona

 

 

 

Segons l'estudi EuroRAP 2014-2016 del RACC, el tram amb més concentració d'accidents de Catalunya és la carretera C-58 entre Barcelona i Cerdanyola del Vallès. Dels deu trams amb més risc, set ja apareixien en l'estudi de l'any passat i tots són en carreteres convencionals de calçada única: sis són de la província de Barcelona, dues de Lleida, un de Girona i l'últim compartit entre Barcelona i Girona. 

 

  

El segon tram amb més accidents és la C-31 entre El Prat de Llobregat i L'Hospitalet (Barcelona). Respecte a la motocicleta, les carreteres amb més accidents són la C-58 entre Barcelona i Cerdanyola, i la C-31 entre El Prat i L'Hospitalet, així com la Ronda Litoral. Segons xifres del Racc, la sinistralitat en general dels motoristes ha augmentat un 36% des de 2013 i la mortalitat i accidentalitat greu, un 13%.

 

 

Pel que fa a l'índex de risc, la carretera de la Arrabassada, la BP-1417, entre Barcelona i Sant Cugat del Vallès (Barcelona) és el tram amb més risc d'accident de la xarxa viària catalana per segon any consecutiu, segons el mateix estudi del RACC. En la llista de 'punts negres' a les carreteres ocupa el segon lloc la BV-1221 entre Terrassa i Matadepera (Barcelona), i la segueix la N-260 al seu enllaç amb la N-1411 i la LV-4055 en Marinet (Lleida).

 

 

Des de la Diputació a la BV-5001 s’hi han executat aquest any obres de millora en la seguretat per valor d’un milió d’euros, el que ha fet disminuir dràsticament la sinistralitat. També a la BV-1221 s’està redactant un projecte de millor aper un import aproximat de 600.000 euros i en la B-502 hi ha en licitació un projecte de millora per un import de 1,2 M€.

 

 

L’informe EuroRAP assenyala que a l’hora de presentar els trams de més risc s’han tingut en compte aquells que tenen un índex de mobilitat diària (IMD) superior a 5.000 vehicles/dia, en aquells que hi ha hagut un accident amb morts o ferits greus en els últims dos anys i els que la seva longitud és superior a 5 km. Així, s’ha analitat un total de 213 trams amb un total de 3.287 km, en els quals hi circula el 77% de la mobilitat total i en es que s’hi produeixen el 59% dels accidents mortes i greus.

 

 

 

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: