10 recomanacions de FamilyCan per fer un passeig saludable amb el nostre gos

by | gen. 3, 2018 | Comerços Amics

Marina Gonzalo

La veterinària Marina Gonzalo | Cedida

 

  

Es comença a parlar que un gos entra a l'anomenada tercera edat quan es troba entre els 7-8 anys, depenent de la raça.

  

A partir d'aquesta edat els signes d'artrosi i altres dolors relacionats amb la mobilitat comencen a aparèixer amb més freqüència. Si a aquest factor li sumem un sobrepès obesitat – malaltia a la qual cada cop li veiem més la cara en la nostra consulta diària – la forma física i la salut del nostre gos es veurà cada cop més deteriorada.

  

Els gossos d'edat avançada es beneficien de realitzar activitat física regular, però hem de saber que hi ha certes pràctiques que haurem d'ajustar o evitar pel bé del nostre amic de quatre potes.

  

1. Escalfar sempre

 

Els músculs són una de les principals fonts de la nutrició i la bona qualitat de les articulacions, ja que aquestes no tenen un sistema vascular propi. Una pobra condició corporal implica directament un sistema articular feble, per això és molt important l'escalfament previ a cap activitat física. Si per exemple, el nostre gos es passa part del dia ajagut i és dels que els hi costa llevar-se, fer moviments “en bicicleta” mentre està estirat en totes les seves quatre potes ajudarà a activar la circulació en els seus músculs; d'aquesta manera hi haurà una aportació sanguínia i de nutrients suficients per afavorir la mobilitat de tots els membres, i així evitar lesions futures.

  

2. És recomanable començar amb passejos curts vàries vegades al dia

 

Els gossos amb una condició corporal pobra i/o amb problemes de sobrepès tenen poca resistència física. Molts de nosaltres ens agrada fer activitat física acompanyats del nostre gos, sigui córrer sigui anar amb bicicleta, però tot requereix un entrenament previ. Si el veterinari ens ha recomanat augmentar l'activitat física, no és recomanable fer una caminada llarga un cop al dia si el nostre gos no està acostumat a fer-ho. Si fem el símil, una persona sedentària que decideix anar al gimnàs durant dues hores es passarà tota una setmana amb dolors musculars. Als gossos els passa exactament el mateix.

  

 

3. No oblidem revisar periòdicament l'estat de les ungles del gos

 

També cal vigilar les superfícies per on l'animal faci exercici. Quan un animal té dolor, per exemple als malucs, de forma crònica acaba compensant el seu pes a les extremitats anteriors, i veurem com els dits d'aquestes potes cada cop són més llargs i suporta més pes a la peülla plantar. Moltes lesions als lligaments apareixen per mals moviments sobre sòls lliscants (tipus parquet o marbre). Les ungles llargues modifiquen la biomecànica de l'animal i sobrecarreguen molt la musculatura de l'esquena i regió cervical.

  

 

4. Aprofitar el passeig per fer 'gimnàstica canina'

 

Fer exercicis per millorar la condició física del nostre pelut mentre passegem no és pas tan difícil. Tingueu sempre a mà un grapat de la ració diària del seu aliment o premis light perquè així estigui molt més disposat a treballar. Si el nostre gos té una malaltia específica recomanem sempre fer exercicis sota la consulta d'un veterinari fisioterapeuta, però aquí us deixem uns petits consells per anar creant la vostra pròpia rutina d'exercicis:

  

5. Caminar en plans inclinats

 

Aprofiteu rampes o pendents suaus en pujada que trobeu pel camí; ajuden a enfortir les lumbars i glutis, un dels grups musculars que estabilitzen més l'articulació del maluc.

 

f

 

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

Vols llegir més…?

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: