Imatge del Grup Escolta Bellaterra durant una excursió d'agrupament el 2018
Imatge del Grup Escolta Bellaterra durant una excursió d'agrupament el 2018 | Grup Escolta Bellaterra

 

 

 

TEXT: Grup Escolta Bellaterra

 

Avui, 8 de Març, se celebra el Dia Internacional de la Dona Treballadora; una jornada de lluita per plantar cara al sistema patriarcal i capitalista en el qual vivim.

 

Fem una mica de memòria, el dia 8 de març de 1857 un grup de treballadores d'una fàbrica tèxtil de Nova York va sortir als carrers a manifestar l'explotació que estaven patint i les pèssimes condicions laborals. Des d'aleshores les companyes d'arreu del món hem fet nostre aquest dia i l'hem dut a ser la punta de la llança que enderrocarà tot el que ens oprimeix.

 

Des del Grup Escolta Bellaterra donem suport a totes les companyes que lluiten dia a dia contra les violències masclistes, les visibles i les invisibilitzades, contra l'opressió i exclusió social que causa la LGTBIfòbia, contra l'escletxa salarial que cada dia es fa més evident i contra un seguit d'injustícies que aquest sistema permet.

 

Donem suport als sectors més invisibilitzats; les kellys, les cuidadores, les prostitutes i totes aquelles que no tenen veu perquè el sistema les fa callar però tenen molt a dir!

 

Donem gràcies a totes aquelles dones, joves i grans, que heu viscut les injustícies del sistema i, sense pensar-ho dos cops, heu alçat el puny contra aquestes, per fer del món un lloc més just per a tothom, per deixar-lo millor de com l'heu trobat.

 

Ens volem vives, lliures i rebels.