Hem de comprar un cotxe ECO?

by | març 10, 2018 | Opinió

El 2020, un 60% dels cotxes que hi ha avui matriculats, no podran circular per Barcelona ni els 36 municipis que conformen l’Àrea Metropolitana de Barcelona, entre ells, Bellaterra. Ha arribat el moment d’anar a peu, en transport públic o en bicicleta. Aquesta és la primera prioritat. Si això no és possible, triem un cotxe eco o utilitzem el Car Sharing. Aquest “lloguer” de cotxe a preu molt baix.

 

Si triem l’opció del cotxe cal apostar ja per les 3 opcions més “ECO”.

 

Què no vol dir, DE CAP MANERA QUE, ho posi la xapa de la carrosseria i ja està. Quan em refereixo a “ECO” entre cometes vull dir que hem d’apostar pel vehicle elèctric, el vehicle a gas i el vehicle híbrid. Anem al cost del vehicle. L’elèctric, de mitjana, estarà cap als 25 mil euros, l’híbrid més o menys també i el de gas cap als 15.000 euros però en trobarem de fins a 9000 euros. Si pensem en el cost cada 100 km, un híbrid estarà cap als 6 o 7 euros. Un elèctric només 1 euro i el de gas, just arriba als 3 euros.

 

El vehicle elèctric té l’etiqueta més “neta” la 0. L’híbrid i el de gas comparteixen el segon lloc amb l’etiqueta “ECO”. El manteniment d’aquests cotxes és força diferent i les possibles avaries també. L’elèctric guanya la partida de carrer amb un motor que pot durar 1 milio de quilòmetres, sense olis, filtres, corretges, caixa de canvis, embragatge, injectors i fins a 1.500 peces menys que un motor tèrmic tradicional. Les bateries són el handicap amb una garantia de 160 mil kilòmetres o 8 anys. L’híbrid perd la partida amb 2 motors i bateries. Molt ben situat el de gas amb un sol motor doncs funciona amb gas i benzina a l’hora.

 

El gas desgasta menys el motor que la benzina o el diesel. Pel que fa a l’autonomia el de gas arriba als 1.200 km (400 km de gas i quan s’acaba entra automàticament la benzina amb 800 km). L’híbrid uns 700 amb benzina si fem carretera mentre l’autonomia REAL d’un elèctric està en els 250 km.

 

Tot i la moda dels híbrids, si necessitem autonomia i molt baix cost, l’elecció és clara cap al gas (a Itàlia conformen el 45% del parc automobilístic). Amb un radi de 200 km diaris i ús intensiu l’elèctric guanya clarament la partida. L’híbrid, penso, no té tans avantatges. Recordeu que l’híbrid i el de gas tenen el 30% de descompte en laborables a les autopistes, excepte AP-2, AP-7 i Túnel del Cadí. Els elèctrics no paguen res. Us he decidit?

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

Vols llegir més…?

Ignasi Roda: ‘Bellaterra i l’AP-7’

Ignasi Roda: ‘Bellaterra i l’AP-7’

“A Bellaterra hi ha un abans i un després de l’AP-7. El després va ser acostar-nos a tres punts cardinals: nord, sud i oest o el que és el mateix, a Girona i París, Tarragona i Murcia i Lleida i Madrid. Sortir de casa i arribar a aquests indrets, i els entremitjos, per autopista era (i és) tot un luxe. “

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: