Mona de Pasqua de la pastisseria Bonet
Mona de Pasqua de la pastisseria Bonet | Mónica García

 

 

 

Amb l’arribada de la Setmana Santa tornen els dies de tradició i retrobament per a molts. Mentre una part dels veïns i veïnes aprofita els dies de festa per viatjar, molts altres es queden per participar, per exemple, en els actes religiosos de les parròquies del municipi. 

 

Inici amb Diumenge de Rams

 

La celebració del Diumenge de Rams és el primer gran acte de la Setmana Santa religiosa. A Cerdanyola, enguany celebrat el 25 de març, la pluja no va frenar la benedicció de les palmes i palmons al voltant de la plaça de l’Abat Oliba. “No vam parar de beneir”, exclama el rector de la Parròquia de Sant Martí, Joan Carles Montserrat. 

Seguint l’anual sortida d’una representació de Jesús sobre d’un ase, els nens i nenes cerdanyolencs van moure les seves palmes i palmons al ritme de la música: un punt d’alegria en una setmana que, en l’àmbit religiós, es caracteritza per una gran tristesa. 

 

 

Tres dies de processons 

 

Durant la Setmana Santa a Cerdanyola, les parròquies locals celebraran misses especials per commemorar la tradició religiosa. En concret, es podrà assistir a misses i actes a la Parròquia de Sant Martí, a la Parròquia de la Mare de Déu del Roser i la Parròquia de la Santa Creu a Bellaterra.