
La Conselleria de Territori i Sostenibilitat inicia, amb les tasques prèvies d’implantació i de senyalització, les obres corresponents a l’ampliació de l’autopista C-58 de la calçada sentit Barcelona, entre Terrassa i Badia del Vallès, pròxim a Bellaterra.
En concret, són dues actuacions que sumen una inversió de 14,6 M EUR: la construcció d’un tercer carril entre Terrassa est i l’enllaç de Sabadell Centre (al terme de Sant Quirze del Vallès) i a la formació de nous carrils de trenat entre el nus de Sant Pau (Sabadell) i l’enllaç amb l’AP-7/B-30 (Badia del Vallès). Les obres tenen un termini d’execució, en ambdós casos, de 12 mesos.
Els treballs al tram entre Terrassa i Sant Quirze consistiran en l’eixamplament de la calçada per formar un tercer carril al tronc de l’autopista, que s’iniciarà poc després de l’accés de Terrassa est fins a enllaçar amb el tercer carril que ja existeix a l’altura de l’enllaç de Sabadell centre. Aquest nou carril tindrà una longitud de 4,2 quilòmetres. Addicionalment, es formarà un quart carril (carril de trenat), discontinu, per facilitar les incorporacions i sortides de l’autopista en aquest tram en millors condicions de seguretat i de fluïdesa.
Aquesta obra pretén pal·liar les retencions que s’originen a l’entorn del quilòmetre 17, on una calçada lateral en el sentit Barcelona aporta diàriament uns 20.000 vehicles (provinents de l’accés de Terrassa est, Rubí, les Fonts i polígons) al tronc de la C-58, que ja ve carregat amb uns 30.000 vehicles procedents de Terrassa centre, Manresa i altres punts.
L’ampliació de l’autopista, que s’ha dissenyat tot minimitzant l’ocupació de terreny i l’impacte en l’entorn, comportarà l’adaptació de les estructures actuals de manera que s’eixamplarà el pas superior sobre la línia d’FGC de Sabadell i l'estructura de l’enllaç de Sabadell centre.