Olivé: “El comerç s’ha d’adaptar a un client millenial que ja compra molt per Internet”

by | juny 5, 2018 | L'Entrevista

 

Xavi Olivé, president de Cerdanyola Comerç i Serveis

Xavi Olivé, president de Cerdanyola Comerç i Serveis | Cedida

 

 

Xavi Olivé és el president de l'associació Cerdanyola Comerç i Serveis, entitat organitzadora de la Fira del Comerç. Tot i que enguany hi haurà menys socis que participin en la fira, des de l'associació, Olivé es mostra esperançat i crítica amb l'actual situació del comerç a Cerdanyola.

  

  

  

  

Com es presenta aquesta edició de la Fira?

 

Amb les mateixes il·lusions que en anys anteriors. Volem convèncer a la gent de Cerdanyola que el comerç local té de tot i esperem una gran participació de tota la ciutadania. Per això acompanyem la fira de diferents activitats i opcions perquè la gent s'entretingui en aquest dia i mig de fira.

 

Quina és la novetat respecte a la Fira de l'any passat?

L'arbre solidari. La iniciativa consisteix en unes targetes que donarem a cada comerciant i que ells donaran als cerdanyolencs i cerdanyolenques que vinguin a la fira. Llavors, hauran d'escriure un desig i penjar-ho de l'arbre. Per cada targeta que es pengi, l'associació donarà un euro a una entitat solidària. Quina entitat? Encara no ho sabem perquè la gent que vagi a la fira serà qui proposi les entitats. La que tingui més vots serà la que rebi els diners.

 

Com es preparen els comerciants en aquest pas de sortir al carrer?

Tenen dubtes sobre temes logístics. Els que repeteixen ja coneixen la dinàmica i fa temps que ho preparen tot. Als nous els hi costa més fer la distribució de la carpa perquè no és una logística fàcil. 

 

Quin consell donaries als comerciants perquè mostrin el millor dels seus productes?

En línia amb el que proposa l'arbre solidari, la fira és la teva targeta de presentació i has de mostrar el millor que tinguis. Hi ha qui fa venda, però no és la finalitat de la fira. Com pots mostrar? Cada negoci té les seves estratègies. Hi ha qui fa accions in situ com perruqueries o llibreries que faran tallers.

 

La fira ja s'ha consolidat a Cerdanyola o encara pot seguir canviant?

És una cita consolidada però no descartem que pugui canviar. De fet, en alguna assemblea de l'associació ja van sortir propostes de fer-la diferent, o en un sol dia. Pot mutar i ens obrim sempre a qualsevol tipus de proposta.

 

Tenint en compte el creixement de la compra online, en quin moment arriba una cita tradicional com la fira?

La fira et permet agafar la gent al carrer. Això és un ganxo que potser a Internet no ho tens. També pots veure la persona que hi ha darrere de cada comerç i pots tocar el producte. Òbviament, hi ha molts comerços que s'estan digitalitzant, però els hem d'ajudar a fer aquestes passes. El comerç s'ha d'adaptar a un client millenial que ja compra molt per internet. Des de les entitats hem de treballar en aquest àmbit perquè el comerç entri en aquest camp que ja és el present.

 

Com està donant aquestes passes el comerç de Cerdanyola?

Ja hi ha comerços que s'estan adaptant, però depèn molt de qui hi ha darrere del comerç. És una qüestió molt generacional. Hi ha comerços que s'han posat les piles, i altres que els hi costa més.

 

En quin moment es troba el comerç de Cerdanyola?

Està en un punt d'estabilització. En l'estudi de comerç que es va fer l'any passat, es veu que hi ha moltes mancances a escala urbanística i de proposta de ciutat. Crec que hi ha bona oferta però tenim condicionants que no estan en mans del comerç com són l'urbanisme, la il·luminació, la seguretat o la neteja. Són temes que depenen de l'Ajuntament i sobre les quals intentem fer les reclamacions oportunes. Una altra problemàtica és la dispersió dels eixos comercials a Cerdanyola. Això dificulta tenir una unitat de proposta comercial.

 

Quina proposta féu per resoldre la falta d'un eix comercial unificat?

La proposta s'ha fet des de fa molts anys i seria aprofitar l'eix del riu Sec. Allò és una frontera visual i de pas molt gran. Fa molts anys que s'intenta arreglar però no hi ha una voluntat política per fer-ho. Hi ha moltes ombres comercials i falta continuïtat. El carrer Sant Ramón es va convertir en zona de vianants i va ser una bona iniciativa, però falta continuar-la obrint locals o adreçant edificis com la Torre Vermella o Can Llopis. Ara se suma el problema del carrer Santa Teresa i la possible desaparició dels cinemes. Això serà una afectació molt gran per la zona perquè el cinema és un pol d'atracció de possibles clients que es perdria. Tampoc hi ha un comerç que vulgui venir a la zona. En l'àmbit municipal no s'han fet bé les coses.

 

Al Ple Municipal del mes de maig es va rebutjar aprovar el pressupost pel canvi dels parquímetres, una petició que també s'ha fet des de l'àmbit comercial. Com ho veieu?

Ho veiem molt malament. Fa anys que reivindiquem que els parkings estan en males condicions. Hi ha parquímetres que fallen molt o que no t'accepten la targeta de crèdit o bitllets de 20 euros. Tenim uns parquímetres del plistocè i això fa que la gent que vingui una vegada, ja no vulgui venir més. Això no és per la ciutat que volem d'aquí a 20 anys, és per la que volem ara. Aquest punt que es va rebutjar al Ple no considerem que sigui un pas endavant. No sé quin va ser el problema, però hem de fer la reflexió que si volem que la ciutadania es beneficiï d'aquestes inversions, no les podem rebutjar.

 

Se sol destacar el que no funciona del comerç a Cerdanyola, però quins aspectes es podrien posar en valor?

Les persones que porten els comerços. Hi ha molt bones propostes en tots els sectors i hi ha una diversitat que fa molt de goig. També quant a les activitats que molts comerços organitzen.

 

Per què els veïns i veïnes de Cerdanyola haurien de consumir del comerç local?

Per fer ciutat i per estalvi energètic. No cal agafar el cotxe per anar a comprar. També per potenciar valors com, per exemple, la neteja quan molts comerciants netegen la seva part de carrer.

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

Vols llegir més…?

ENTREVISTA | Albano-Dante Fachin: “La feina de les assemblees locals és el que ens fa forts”

ENTREVISTA | Albano-Dante Fachin: “La feina de les assemblees locals és el que ens fa forts”

El periodista, activista i polític català Albano-Dante Fachin visitarà Bellaterra aquest dijous en un acte organitzat per l’Assemblea Nacional Catalana (ANC) de Bellaterra. Des de Bellaterra Diari, hem parlat prèviament amb ell en una petita entrevista que ens permetrà reflexionar sobre el rol que tenen els petits municipis o els mitjans locals en el moviment independentista, en un context de pandèmia

ENTREVISTA | Parlem amb Joan Carles Riba, el nou president del Cercle Sabadellès

ENTREVISTA | Parlem amb Joan Carles Riba, el nou president del Cercle Sabadellès

El bellaterrenc Joan Carles Riba és el nou president del Cercle Sabadellès, el club esportiu i social que aglutina al voltant de 4.600 socis,  328 dels quals són bellaterrencs. Va ser ahir, dijous, quan va prendre possessió del càrrec, després d’una acaparadora victòria en les darreres eleccions celebrades el passat dissabte

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: