Tragèdies impensables?

by | ag. 30, 2018 | Opinió


 

Sempre he tingut por dels ponts i els viaductes. Els veig com estructures fràgils, per molt que m'assegurin que les forces estan repartides i que, prèviament s'hi han fet proves de càrrega, aquelles proves que em comentava algun amic enginyer i que consisteixen en deixar aturats camions damunt dels ponts alhora que els conductors baixen esperitats per allò de “no fora cas que…”

 

La tragèdia del pont de Gènova o del pont de Morandi, nom que quedarà malauradament associat al gran sinistre i que segurament el pobre senyor Morandi no en té cap culpa, em transporta a aquell esfondrament del pont de Martorell on van morir una parella de joves, crec recordar. Un esfondrament que sempre em ve a la memòria quan vaig o vinc d'Agramunt.

 

Tot plegat em porta a concloure, i us ho ben asseguro, que, ara per ara, no passaré pel pont de Morandi, aquest pont que vaig travessar fa uns anys en un viatge a La Toscana, plovent a bots o barrals, fins que no m'asseguri, i molt, que ha estat del tot revisat o fins i tot refet de nou. Ara s'especularà, i molt, sobre les causes de l'esfondrament. Sentirem un munt d'acusacions creuades i anys i panys per indemnitzar (si és que es pot dir així) les víctimes que han sobreviscut o els familiars dels morts.

 

Aquesta tragèdia em porta a pensar en altres succeïdes a casa o per tot el món causades per l'aigua, aquest líquid on ens submergim suaument d'una capbussada i que creiem domesticable. esllavissades, riuades, filtracions, etc. En aquest any d'intenses pluges moltes estructures hauran sofert i bo seria que els enginyers es posin, mans a l'obra, a avaluar les afectacions, així com també els particulars, jo mateix, per exemple, i revisar els murs de contenció i altres parts susceptibles a l'aigua.

P.S. Quin diari o premsa o mitjà en general serà el que primer aconsegueixi el relat del camioner aturat a pocs metres de l'esfondrament i en tregui profit de la tragèdia?

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

Vols llegir més…?

Ignasi Roda: ‘Bellaterra i l’AP-7’

Ignasi Roda: ‘Bellaterra i l’AP-7’

“A Bellaterra hi ha un abans i un després de l’AP-7. El després va ser acostar-nos a tres punts cardinals: nord, sud i oest o el que és el mateix, a Girona i París, Tarragona i Murcia i Lleida i Madrid. Sortir de casa i arribar a aquests indrets, i els entremitjos, per autopista era (i és) tot un luxe. “

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: