Postures de ioga per a principiants

by | ag. 31, 2018 | Consells

 
 
 

El ioga té la capacitat d'equilibrar i calmar el cos i la ment. S'ha convertit en una pràctica recomanada per diferents experts, psicòlegs, fisioterapeutes i professionals de l'àmbit de la salut en general. Com ha de començar, però, una persona que vulgui just iniciar-se a aquesta pràctica? El tornar de vacances és un bon moment per estirar els bons hàbits que haguem pogut aconseguir durant l'estiu, o corregir-los. 

 

Veiem les figures i posicions més habituals

 

• Gos de bocaterrosa: dempeus, inclineu el cos pel maluc cap endavant, recolzant les mans sobre terra. Pressioneu els palmells i manteniu el maluc enrere i el coll relaxat. Aguanteu durant diverses respiracions profundes.

  

 

 

 

• Gos de bocaterrosa amb cama aixecada: partint de la postura anterior, aixequeu lentament un peu i porteu-lo cap a dalt creant una línia recta des del maluc al turmell. Manteniu la cama de suport fixa.

  

 

 

 

• El guerrer: dempeus amb els peus separats i en paral·lel cap endavant, roteu el peu dret cap a fora. Roteu també el cos. Inspireu a fons i, amb l’espiració, doblegueu el genoll dret fins a formar un angle recte. Aixequeu els braços formant una línia recta.

  

 

 

 

• La planxa: aguanteu el vostre pes recolzat sobre les mans i dits dels peus, assegurant-vos que el cos dibuixa una línia recta entre turmells i coll. Per mantenir el maluc, espatlles i turmells en línia, estrenyeu els músculs centrals, evitant que el maluc s’elevi i enfonsi.

  

 

 

 

• La vaca: poseu-vos a quatre potes amb les mans just sota les espatlles, i els genolls just sota el maluc. Separeu i esteneu els dits de les mans i fiqueu cap a dintre els dits del peu. Amb l’esquena recta, lentament aixequeu i arrodoniu la columna ficant el còccix cap a dintre, i empenyent el cul cap a fora. Mireu cap al sostre, inspireu a fons, i acompanyeu l’espiració, torneu a la postura inicial.

  

 

 

 

• El gat: en la postura inicial de l’exercici anterior, però mirant cap a terra, acompanyeu l’espiració creant una corba en l’esquena cap a fora simulant un gat eriçat (inclinant la columna cap a dalt i portant la mirada cap al melic). Inspireu lentament i torneu a la postura inicial a mesura que exhaleu.

  

 

 

 

• El nen: agenolleu-vos amb les mans recolzades a terra al davant. Lentament, baixeu el maluc cap als turmells, estirant l’esquena a mesura que porteu el front cap a terra. Respireu fons i concentreu-vos a relaxar els músculs.

 

 

 

 

 

 

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

Vols llegir més…?

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: