Els membres de l'ANC de Cerdanyola durant la roda de premsa de presentació de les Primàries
Els membres de l'ANC de Cerdanyola durant la roda de premsa de presentació de les Primàries | Mónica García

 

 

La secció local de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) a Cerdanyola de Vallès va anunciar, el 10 d'octubre en roda de premsa, que impulsarà una llista unitària independentista per concórrer a les Eleccions Municipals de 2019. Per definir la candidatura, obriran unes Primàries que determinaran el lloc a la llista que ocuparà cada candidat.

 

Dins la iniciativa primariescatalunya.cat, l'ANC ha obert un procés de primàries que defineixen com “un projecte nacional que té per objectius bàsics assolir el màxim de consistoris amb alcaldia i majoria absoluta de regidors i regidores sobiranistes i republicans”. Així, aposten per una llista unitària formada per candidatures tant de persones independents, com de persones vinculades a un partit. “Arrenquem el procés de primàries perquè estem en un moment excepcional i volem promoure la unió de persones i partits”, explicava en roda de premsa el president de l'ANC local, Àngel Gaston.

 

Perquè aquest format de primàries?

 

Des de l'ANC destaquen la “dificultat de sinergies” que han demostrat els partits en els tres anys de mandat a Cerdanyola. Per això, plantegen unes primàries “on tots els candidats i candidates han de convèncer la ciutadania i explicar obertament el seu pla per al municipi i per la independència són l'única manera de generar unitat, confiança i credibilitat per a tot el moviment”.

 

Com a exemple, l'ANC senyala la proposta dels partits republicans d'Argentona que han decidit crear una candidatura conjunta. Així, asseguren que les Primàries que proposen, no neixen per ser eina de pacte: “no neix amb voluntat de pactar amb cap força política, pretén cerca la unitat i la construcció des de la base ciutadana per tal de ser candidatura guanyadora.

 

Qui pot participar en les Primàries?

 

Amb aquest projecte, l'ANC s'adreça a “la ciutadania que va fer possible l'1 i el 3 d'octubre de 2017”. Amb aquesta idea, el procés de primàries serà obert a tota la ciutadania, que podrà participar registrant-se com a votant o com a candidat.

 

La votació dels candidats es farà el 15 de desembre i les inscripcions per votar estaran obertes fins a aquell mateix dia (a través del web primariescatalunya.cat i en els punts informatius que instal·larà l'ANC). Quant al període d'inscripció com a candidats, els interessats podran enviar les seves candidatures fins al 31 d'octubre.

 

Posteriorment, a partir de l'1 de novembre, s'obrirà la campanya electoral i amb el resultat de la votació del 15 de desembre es definirà llista electoral. Quant al programa electoral per les Municipals, es redactarà a partir de les propostes dels candidats i de sessions de debat amb la resta de participants.