
L'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) ha començat a instal·lar un nou servei de bici pública compartida inicialment en 12 municipis de l'àrea metropolitana que entrarà en funcionament complet a principis del 2019. Ni Bellaterra ni Cerdanyola en disposaran, però sí que ho faran municipis del voltant com Sant Cugat del Vallès, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, L'Hospitalet de Llobregat, El Prat de Llobregat, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern i Viladecans.
El vicepresident de Mobilitat de l'AMB, Antoni Poveda, ha presentat el nou servei, anomenat I-Bicibox, que funcionarà amb bicicletes elèctriques de 7.00 hores a mitjanit els 365 dies de l'any.
L'AMB preveu que el servei arrenqui els primers mesos de 2019 amb una flota inicial de 300 bicis repartides en 45 mòduls de 14 places i, una vegada consolidada aquesta fase, se seguirà “donant resposta a la demanda de la ciutadania i d'altres municipis metropolitans”.
L'AMB ha previst prop de 630 places en total per garantir una disponibilitat alta d'estacionament lliure en qualsevol mòdul, cadascun amb entre sis i set bicicletes a la disposició dels usuaris i de set a vuit places buides per a possibles tornades.
PRIMERS MUNICIPIS
Per usar el servei s'haurà de ser usuari registrat i disposar d'una targeta que l'identificarà, amb un abonament d'una quota anual de 30 euros, i una tarifa segons franges temporals d'ús, en la qual els 30 primers minuts seran gratuïts.
Inicialment estarà operatiu durant aquestes 17 hores durant tot l'any, encara que l'horari s'anirà adaptant en el futur en funció de la demanda i el seu ús, ha avançat l'administració metropolitana.
MOBILITAT SOSTENIBLE
Coincidint amb la Setmana de la Mobilitat Sostenible, l'AMB “vol fer un pas més i presenta aquest nou servei, que reforça l'estratègia metropolitana per convertir la bicicleta en un transport diari més” i promoure un canvi d'hàbits per potenciar una mobilitat més neta i sostenible, ha destacat Poveda.
L'objectiu de l'AMB passa per contribuir a la reducció de la contaminació atmosfèrica i la qualitat de l'aire, cosa que impulsa també mitjançant altres projectes com la construcció de carrils bici i ajudes a la compra de bicicletes elèctriques, ha recordat el seu vicepresident.