Responsables de l'Ajuntament amb els representants de la Taula Cívica de Bellaterra
Responsables de l'Ajuntament amb els representants de la Taula Cívica de Bellaterra l'any passat   | J. Tardós

 

En la seva reunió del passat mes d'octubre, la Taula Cívica de Bellaterra, que reuneix les diferents entitats de la localitat, va fer una crida a les formacions polítiques de Bellaterra a sumar-se a les trobades que es duen a terme de forma periòdica entre els diferents agents cívics a les instal·lacions de l'EMD.

  

  

Les respostes dels representants dels partits a la Junta de Veïns han sigut desiguals.

  

  

D'una banda, Gent per Bellaterra va declinar l'oferiment, que ja s'havia fet amb anterioritat. El seu representant, Ramon Andreu, va explicar que “nosaltres creiem que la Taula és una plataforma que té diversos interessos (…) i entenem que no és una entitat política”. Per Andreu, “separar la cultura i les entitats de la política és bàsic”, i argumenta que “abans que no hi hagués l'EMD, entenem que hi poguessin haver temes polítics, però ara no”.

  

  

Jordi Macarulla, que ja va estar en la conformació de la reunió d'entitats però que va decidir retirar-se de les trobades, indica que “al començament vam pensar que no era del tot correcte estar al Ple i a una Taula que havia de discutir temes que ja parlàvem als plens”. Tot i això, davant aquesta nova crida, el representant del PDeCAT diu que ja s'han reincorporat a les reunions perquè “la Taula Cívica ha anat recollint una quantitat important d'entitats de Bellaterra”

  

  

Des del PDeCAT refermen el seu renovat compromís amb la reunió i expliquen que assistir a la taula d'entitats “ens ajuda molt a nosaltres com a partit polític a conèixer tot allò que preocupa als bellaterrencs per així presentar mocions al Ple per resoldre aquests problemes”.

  

  

Finalment, el representant d'Esquerra Republicana de Catalunya, Quim Oltra, ha representat a la formació a la Taula Cívica de Bellaterra des de la seva creació, tot i que lamenta que, per motius personals, no pot assistir a aquelles reunions que cauen en dimarts. El d'ERC justifica el paper dels partits a la reunió dient que “sigui com sigui, el punt interessant és que és un espai transversal per les entitats, i al cap i a la fi els partits són entitats”.

  

  

“Tot el moviment veïnal és bo de base, perquè sí”, declara Oltra. Alhora, afegeix que “estaria bé que altres partits que estan a Cerdanyola i no tenen tanta presència a Bellaterra se sumessin” a la taula d'entitats del barri per a saber l'opinió d'uns col·lectius veïnals que també formen part de la ciutat.