Imatge aeria de l'any 1930 Foto: Cedida
Va ser el 14 de setembre de 1934 quan el Fomento de la Vivienda Popular SA va cedir un solar erm davant una incipient estació de tren anomenada Bellaterra. No hi havia cap altra intenció que la de vendre terrenys a on fer-hi una casa, i aquesta cessió d'un espai esportiu era simplement per fer poble.
Evidentment aquest Club necessitava un local social i un espai a on jugar a futbol o tenis, calien diners. Es va anar construint amb les quotes de quatre socis. Quatre, no pas més.
Amb el temps i molt d'esforç, va anar creixent un Club que va fer el que d'altres entitats com l'ajuntament, no aconseguia: va crear forts lligams esportius i socials i va fer poble.
Cal agrair ara, la dedicació, esforç i el temps emprat de les successives juntes que altruistament, han fet créixer el Club Bellaterra. Amb tants anys hi han hagut moltes i diverses dificultats que s'han anat superant amb pocs recursos. No ha tingut mai l'ajuda de cap institució. Sempre ha viscut de les minses mesades dels socis. Per altra banda, el Club Bellaterra mai ha estat un club elitista -comproveu les quotes- sinó més aviat 'familiar'. Gràcies a aquest tarannà ha aconseguit la seva finalitat: fer poble.
En els últims anys, el Club va construir unes noves instal·lacions i, com sempre, ho va fer pensant amb Bellaterra. Va dissenyar uns locals comercials, servei de restauració i espais esportius pensant en tots els bellaterrencs. Diuen que “les olimpíades van representar a Barcelona, el que el Club va representar a Bellaterra“. Més que mai, va tornar a fer poble. Algú s'imagina que demà trobessim el Condis tancat? O ens trobessim sense perruqueria? O sense diaris o sense Banc Sabadell? Tots aquests establiments i serveis han fet que les cases de Bellaterra tinguin un valor més elevat.
Cal recordar que històricament Bellaterra ha pagat els impostos a l'ajuntament de Cerdanyola i, a l'hora de projectar una biblioteca, un centre sanitari, o un club esportiu, ho ha edificat sempre a Cerdanyola. Mai a Bellaterra. Per tant, l'ajuntament (i ara l'EMD), estan en deute en Bellaterra. Ara que el Club Bellaterra està passant uns moments delicats, potser es podria trobar una solució intel·ligent pel bé de tots els bellaterrencs. La finalitat és la de sempre: fer poble.

Primera edificació de l'Sport Club Bella-Terra l'any 1935 Foto: Cedida

Instal·lacions del Club Belaterra any 2018 Foto: Club Bellaterra

Vista piscina interior Foto: Club Bellaterra