
El Partit Popular de Catalunya ha confirmat el seu nou candidat a l'alcaldia de Barcelona després de la renúncia d'Alberto Fernández Díaz a repetir com a cap de llista el passat dilluns 10. El nom al capdavant de la llista dels populars per la ciutat comtal serà el del bellaterrenc Josep Bou, fins ara president d'Empresaris de Catalunya.
La notícia ha sigut difosa pel mateix Bou, que ho comunicava el matí d'aquest dimecres a través de Twitter. Des del seu compte personal, l'alcaldable per les eleccions municipals de 2019, ha afirmat que “no sóc polític, sóc empresari, i farem coses diferents en l'alcaldia de Barcelona“.
Hoy quiero anunciar que me presento para ser alcalde #BouBCN2019. Yo no soy político, soy empresario, y vamos a hacer cosas diferentes en la alcaldía de #Barcelona pic.twitter.com/zccL76zGWT
— Jose Bou Vila (@josebouvila) 12 de desembre de 2018
El president del PP català, Alejandro Fernández, ha donat la benvinguda a Bou dins les files populars també a Twitter, encara que Bou es presenti a l'alcaldia com a candidat independent. El cap dels populars a Catalunya ha volgut agrair “la seva valentia i compromís amb Barcelona, Catalunya i Espanya” al bellaterrenc.
Quisiera agradecer a Josep Bou su valentía y compromiso con Barcelona, Cataluña y España y agradecerle que se sume a nuestro proyecto, el del @PPopular. Benvingut amic!!!https://t.co/Q74bUSh8TQ
— Alejandro Fernández (@alejandroTGN) 12 de desembre de 2018
La presentació oficial del candidat es farà en un acte la tarda d'aquest dimecres 12 de desembre davant el centre comercial Hipercor de Barcelona (lloc dels coneguts atemptats d'ETA el 1987), i durà el lema “Barcelona serà millor, serà de tots”.
Deixarà la presidència d'Empresaris de Catalunya
El veí de Bellaterra ja havia parlat amb l'entitat Empresaris de Catalunya, de la que fins al moment és president, sobre la possibilitat de presentar-se a l'alcaldia de Barcelona i per aquest motiu s'ha de convocar una reunió extraordinària de la junta directiva.
Des de l'entitat expliquen que, tot i que es tracta d'un grup amb un “marcat objectiu polític”, és una agrupació apartidista i, per tant, Bou hauria de renunciar a la presidència si finalment es presenta com a candidat del Partit Popular. Si finalment es donés el cas, seria el vicepresident actual, Carles Rivadulla, qui assumiria la nova presidència.