Pilones en funcionament aquest dilluns al Camí Antic de Sant Cugat
Pilones en funcionament aquest dilluns al Camí Antic de Sant Cugat | @Sermolcas

 

 

El passat divendres 29 de març l'EMD de Bellaterra va decidir tornar a pujar les pilones del Camí Antic de Sant Cugat. Després que en el primer contenciós, obert des del 2016, sobre l'ús de pilones per a impedir el trànsit a tots aquells que no fossin veïns de Bellaterra, el jutge donés la raó a l'Ajuntament, l'EMD va indicar que havia solucionat els errors que li impedien usar aquest sistema de regulació del trànsit i el va tornar a posar en funcionament.

 

 

Aquesta nova pujada de les pilones va fer-se efectiva després que el passat dimecres 27 de març l'Entitat Municipal Descentralitzada realitzés una enquesta a peu de carrer sobre l'origen dels conductors que passaven pel Camí Antic. L'endemà, l'EMD va indicar que les pilones es tornarien a pujar divendres, mentre que a la tarda del mateix dijous el Ple municipal de l'Ajuntament de Cerdanyola interposava un nou contenciós per anul·lar la seva activació. 

 

 

Tot plegat ha generat reaccions diverses entre els veïns partidaris i detractors de la mesura. A favor se situen alguns veïns com l'Anna que ha indicat en una carta al BellaterraDiari que “tornem a celebrar que l'EMD hagi pogut pujar les pilones i aconseguir que el Camí Antic només sigui d'accés restringit pels veïns de Bellaterra“. Per a ella, la mesura és ideal per mantenir la relació de Bellaterra amb la natura i el seu caràcter residencial.

 

 

 

També d'acord amb què les pilones estiguin aixecades està l'Imma, una veïna del carrer Pin i Soler que es veu directament afectada pel trànsit, tot i que admet que “el problema és a determinades hores punta, quan la gent surt de treballar al polígon Sant Joan o els nens de l'escola”. Indica que el Camí Antic no és una via preparada pel volum de trànsit que hi ha, tot i que estaria d'acord en un “tancament parcial” i “m'agradaria que les institucions parlessin” sobre una solució comuna

 

 

 

D'altres, però, no estan tant d'acord amb la mesura. És el cas del Sergio, que ha preguntat via Twitter a l'alcalde de Cerdanyola, Carles Escolà, si enviaria a algú a reobrir el pas pel Camí Antic. S'ha preguntat què passaria “si tallo jo el carrer de sota casa meva?”.

 

 

 

 

 

 

Alguns usuaris, com el Guillem, han relacionat fins i tot els veïns partidaris de l'annexió amb Sant Cugat amb els que estan a favor de la pujada de les pilones:

 

 

 

 

Finalment, alguns veïns s'han mostrat crítics amb l'Ajuntament de Cerdanyola, reclamant mesures més greus que un contenciós administratiu contra l'EMD de Bellaterra:

 

 

 

 

Per la seva part, el president de l'EMD de Bellaterra, Ramon Andreu, ha indicat que no hi ha una valoració específica del primer cap de setmana de posada en marxa de les pilones. Segons ha dit, “nosaltres no tenim la policia, que és de l'Ajuntament de Cerdanyola” i, per tant, ha explicat que no han pogut mesurar l'impacte de les pilones a la via en els primers dies de la seva nova posada en marxa.