Imatge de la localització de l'epicentre
Imatge de la localització de l'epicentre | Protecció Civil de Catalunya

 

 

 

Protecció Civil de la Generalitat ha activat el pla SISMICAT en fase de prealerta a causa d'un terratrèmol de 4,2 graus a l'escala de Richter que s'ha produït la tarda d'aquest dimecres, 3 d'abril, a l'Alt Urgell. El moviment sísmic s'ha notat a bona part de Catalunya, també a Cerdanyola del Vallès Bellaterra.

 

Un terratrèmol que ha tingut el seu epicentre a un quilòmetre de profunditat a sota del terme municipal de Ribera d'Urgellet, a l'Alt Urgell. Segons l'Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, el sisme s'ha produït quan faltaven nou segons per dos quarts de sis de la tarda.

 

El tremolor, que ha tingut nombroses rèpliques de magnitud inferior, es desconeix si ha provocat danys de cap mena. De fet, Bombers apuntaven a les 18.15 hores, que no havien fet cap sortida com a conseqüència d'aquest.

 

 

Comunicat sísmic de l'Institut Cartogràfic
Comunicat sísmic de l'Institut Cartogràfic | Institut Cartogràfic de Catalunya

 

 

Un sisme que s'ha pogut sentir a bona part del territori català, i que diferents cerdanyolencs així ho han compartit a les xarxes socials.