Jordi Tardós a l'entrada del Taller de Serveis

Jordi Tardós a l’entrada del Taller de Serveis | Laia TR

 

Al novembre de l’any passat, la coneguda agència de viatges de Bellaterra, Taller de Viatges, va tancar la seva activitat. Si bé Olga Arias, també part de l’antic taller, segueix treballant a l’àmbit dels viatges, el seu propietari, el bellaterrenc Jordi Tardós va decidir reinventar-se i fundar el conegut com a Taller de Serveis.

Aquest “taller” es dedica a servir de gestor i intermediari entre tècnics autònoms especialitzats en la llar i clients, per a garantir el millor servei amb el mínim de preocupacions, segons indica el mateix Tardós. Ara, després que ja hagin passat quatre mesos des de la seva obertura, entrevistem al gerent i propietari del Taller de Serveis perquè expliqui com funciona el dia a dia del model de negoci.

Per què va néixer Taller de Serveis?

És una manera de donar un servei més a la comunitat, a tot el Vallès però especialment a Bellaterra. A Bellaterra tots tenim la mateixa problemàtica: necessitem pintors, fusters, manyàs, lampistes, jardiners, gent que pugui instal·lar i mantenir piscines, tècnics de caldera, etc. I evidentment, si ara necessites un pintor i et poses a buscar a internet, et sortiran moltíssims, però quin agafes? No en coneixes a cap. Llavors, el que s’ha fet és que, com que nosaltres som d’aquí del territori de tota la vida, els tècnics que anaven a casa dels meus pares quan jo era petit i que, posteriorment han vingut a casa meva, que són gent que els coneixem de sempre, que hi tenim confiança, i que coneixen Bellaterra perquè han estat treballant per aquí, hem arribat a un acord amb ells. Això vol dir que ens fan un bon preu si els hi portem nous clients. I una cosa important i bàsica: el client final continua pagant el preu de mercat: si una cosa val 100 euros, el client final ha de continuar pagant 100 euros. A nosaltres el tècnic (pintor, manyà, fuster, etc.) ens fa un descompte perquè li portem molts clients.

A nosaltres el tècnic (pintor, manyà, fuster, etc.) ens fa un descompte perquè li portem molts clients

D’on va sortir la idea de portar una agència de serveis tan variats a una zona que té tan poc comerç com Bellaterra?

Té poc comerç però té molta necessitat. Aleshores, tots anem també escassos de temps. Per tant, quan una persona té una necessitat simplement ens ho ha de demanar i se n’ha d’oblidar, perquè nosaltres ens encarreguem de tot: coordinar-nos amb el tècnic, passar-li un pressupost que estigui ajustat, en fer la feina i simplement ens basem en la confiança. Els professionals són molt bons amb la seva feina, i els hem triat per això, però també és cert que moltes vegades els hi costa arribar a parlar amb el client final, els hi costa fer un pressupost ben presentat, fer una factura, anar a buscar certes coses… Tot això els atabala molt. Per tant, tota aquesta feina la fem nosaltres: la coordinació, la presentació d’un pressupost ben presentat i detallat (que no doni lloc a confusions), el cobrament, etc. Per a ells és també una comoditat. Per tant és una comoditat pel client i pel tècnic. I nosaltres fem la feina d’amortiment. A part d’això, pensa que hi ha professionals que quan els hi demano que vinguin a casa meva em deien: “aquesta setmana no puc, i la que ve tampoc, potser l’altra”, i ja m’estaven estirant tres setmanes. En canvi ara, que veuen que això ja està rodant i els hi anem donant feines que són constants, i que són progressivament més importants, quan els truquem els tenim en mitja hora disposats a fer la feina que calgui.

Quan nosaltres truquem als nostres tècnics de confiança, en mitja hora estan disposats a fer la feina a casa d’algú

Quin tipus de feines feu?

Nosaltres tenim una web que és tallerdeserveis.cat a on ve explicat tot allò que fem, però certament podem fer des de coses molt grans, com la construcció d’una piscina que sempre li ha fet il·lusió a algú, fins a coses com netejar vidres, passejar els gossos… Tot allò que es necessita en una llar o comunitat de propietaris. Perquè hem fet feines, tant a Bellaterra com a Barcelona, Sabadell, Sant Cugat i Sant Quirze: estem ubicats a Bellaterra, i lògicament és el punt central, però no ens limitem només a Bellaterra.

Podem fer des de coses molt grans, com la construcció d’una piscina que sempre li ha fet il·lusió a algú, fins a coses com netejar vidres, passejar els gossos…

Des que vau començar al gener, quantes feines heu fet?

De moment fa molt poc temps que hi som, poca cosa més de dos mesos, i ens han entrat més d’un centenar de sol·licituds, de les quals hem fet 63 assistències. És més o menys un 70%, dos terços, de les feines que ens han entrat. Les altres, no s’han realitzat per preu, per horari, perquè el servei era un altre… Però bé, estem aquí per això.

Teniu ja una reacció dels veïns a qui heu atès?

Aquesta és una de les altres coses interessants d’aquesta ubicació: com que estem a l’únic lloc que hi ha comerç a Bellaterra, que tothom, si ha d’anar al banc, a la farmàcia, a comprar o el que sigui ha de passar per aquí, doncs és clar, la nostra localització ajuda al fet que les coses rutllin. De moment tenim ja clients que han repetit, que això, amb els pocs mesos que fa que hi som, és molt positiu. I si alguna cosa surt malament, estem aquí per això. I es parla i se solucionen les coses només baixant a la plaça.

Teniu al cap alguna novetat per la primavera?

Com que estem al començament, la campanya d’ofertes ha de ser més general. Cert és que, ara que ha arribat la primavera, tenim bastants més sol·licituds de jardins. Però quan dic que la campanya ha de ser general vull dir que ara hem de donar un bon servei, un servei ràpid, fiable -sobretot- i ajustat en preu. Perquè durant els primers temps és la millor targeta de presentació, l’única i la més ràpida. I esperem que la gent això ho valori i que cada vegada tinguem més sol·licituds