
[vídeo al final]
El bellaterrenc Jordi Macarulla, fins ara vocal del Partit Demòcrata (PDeCAT) a l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra ha presentat el seu programa per a les pròximes eleccions municipals, on es presenta com a candidat a la presidència sota el paraigüa del partit Convergents (CNV), partit de centre i sobiranista amb un any de vida.
Macarulla va presentar-se el 6 de maig al centre cívic, acompanyat del seu número 2, Lluís Riba i Remei Gómez, també bellaterrenca i excandidata de la formació al senat. Les seves apostes: el suport tant a la iniciativa veïnal d'annexionar Bellaterra a Sant Cugat, com a la negociació d'un nou conveni amb l'Ajuntament de Cerdanyola, per tal de fer una Bellaterra millor.
El bellaterrenc va llistar els punts del seu programa i va fer especial èmfasi en la seva capacitat de negociació: negociar una “solució definitiva” pel tema de les càmeres, les pilones i la presència policial fixe a Bellaterra. També va parlar de donar suport “a la societat civil“. I és que Macarulla va incidir en diferents ocasions que calia “mantenir contactes amb la xarxa veïnal de seguretat”, “les plataformes i professionals de la salut” i “donar suport a la iniciativa de la Unió de Veïns respecte a les propostes urbanístiques i de sostenibilitat”.
Suport a la “societat civil”
En la mateixa línia de negociació i confiança en les “entitats i experts” deia: “si guanyem nosaltres, la Festa Major tornarà a ser de la societat civil, recuperarem la Festa Major”. Tampoc sense grans crítiques ni ganes de qüestionar l'actual govern deia: “no cal entrar en com s'ha fet fins ara, però nosaltres som obsessius en dir que Bellaterra sembla ara un país tercermundista”. I es referia a mantenir una urbanització modèlica en l'aspecte dels carrers, voreres, terrenys, neteja i il·luminació.
Un projecte “sota clau” per resoldre el pàrquing
Finalment pel que fa al trànsit va anunciar un projecte “sota clau” però “real”: “no us puc dir gran cosa perquè encara no ho tenim tancat, però us demano la confiança. Si guanyem nosaltres, el carrer de Pin i Soler, la carretera BV-1414 i el Camí Antic de Sant Cugat deixaran de ser una autopista”. A més, afegia “el centre de Bellaterra tindrà entre 150 i 200 places de pàrquing més… us pregaré que encara no em pregunteu com, però això serà així perquè hi ha un projecte que està fet i ara està tancat en caixa forta”, anunciava.
A l'acte van assistir-hi una seixantena de bellaterrencs i a l'acabar van haver-hi un parell de preguntes. Una en relació a la història del partit Convergents i el funcionament de les votacions a Bellaterra. L'altra, en com afrontar el doble objectiu de negociar un nou conveni amb un ajuntament mentre que, a la vegada, s'apostava per marxar d'aquell ajuntament i apropar-se en aquest cas al de Sant Cugat.
Entre els assistents a la sala van haver-hi Miquel Vázquez, president de la comissió Bellaterra-Sant Cugat i exvocal a govern per Gent per Bellaterra (GxB). Vázquez va dir que les signatures per l'annexió de Bellaterra a Sant Cugat encara tardarien “una mica més” en ser entregades a l'Ajuntament de Cerdanyola. Inicialment es calculava aquesta setmana, però el veí va indicar que s'aplaçaria a una setmana o dues més, aproximadament.


Aquí tens el vídeo de l'acte sencer