Les votacions pel president, vocals i regidors es faran al Centre Cívic de Bellaterra  | Redacció

 

 

El diumenge 26 de maig serà una data de jornada electoral a Bellaterra i per partida doble: les eleccions al Parlament Europeu i les Eleccions Municipals. Una jornada que cridarà a votar a 2.122 electors que decidiran el futur a Bellaterra, Cerdanyola i Europa.

 

 

En l'àmbit local, les eleccions municipals seran les terceres que es fan des que es va crear l'Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra, l'any 2010.

 

 

Aquesta vegada els bellaterrencs podran escollir entre 5 candidats a president: Abel Moreno de Junts per Catalunya, Bea Duran de Ciutadans, Jordi Macarulla de Convergents, Quim Oltra d'Esquerra Republicana i Ramon Andreu de Gent per Bellaterra. La votació serà nominal i les paperetes tindran un color verd.

 

 

5 candidats a president, 10 a l'alcaldia

 

En una altra urna haurem d'escollir un partit polític per a l'Ajuntament de Cerdanyola i, d'aquests resultats, en sortiran els vocals que conformaran el ple de l'EMD.

 

Pels partits les opcions seran 10: Partit Socialista de Catalunya – Candidatura de Progrés (PSC-CP), Guanyem Cerdanyola – Alternativa Municipalista (GuanyemC-AMUNT), Esquerra Republicana  de Catalunya – Acord Municipal (ERC – AM), Ciutadans – Partido de la ciudadania (Cs), Partit Popular (PP), Junts per Cerdanyola (Junts), En Comú Podem Cerdanyola – En Comú Guanyem (eCPC-ECG), Som Alternativa – Front Republicà (F!), Gent per Bellaterra (GP. Bellaterra) i Convergents (CNV). 

 

Cada 120 vots aproximadament per partit otorgarà un vocal a l'EMD.

 

 

Les anteriors eleccions

 

Les primeres eleccions de la nova administració bellaterrenca van ser l'any 2011 seguides de les del 2015. Llavors, els resultats van fixar 616 vots per Gent per Bellaterra (president i cinc vocalies),  335 vots per Convergència i Unió (va mantenir dos vocals) i 124 vots per Esquerra Republicana (que en va aconseguir un).