La brandada de bacallà es pot menjar sola amb unes torrades
La brandada de bacallà es pot menjar sola amb unes torrades | TOT Sant Cugat

 

 

L'estiu és l'època dels menjars lleugers i frescos, però també, per a molts, l'estació de la platja i el mar. Per a aquells que poden, les vacances d'estiu sovint es converteixen en passar tant de temps com es pugui a les platges, gaudint del sol i de la brisa del mar com a remei a tot un any de feina. Però passar molt de temps a la platja implica anar preparat. 

 

 

Moltes vegades ens preguntem què podem posar a la nevereta perquè no tots els dies de mar i sol es converteixin en dies d'entrepà ressec. La solució? Aliments frescos i fàcils de menjar, però sense renunciar a estar ben alimentats. Una d'aquestes opcions és la brandada de bacallà, un puré suau, gustós i fresc que pot fer els vostres dinars molt més senzills i gustosos, tenint com a prioritat la practicitat.

 

 

A més, es tracta d'una nova forma d'introduir el peix als més petits, no tan sols a la platja, sinó a qualsevol taula, ja que és ideal com a pasta per acompanyar amb unes torrades i servir de canapè a qualsevol celebració. Alhora, en ser una pasta freda, ve molt de gust en dies de temperatures elevades. 

 

 

Us animeu a provar-la? Doncs som-hi!

 

 

Què necessitem per a una ració per a quatre o cinc persones?

  • 400 g de llom de bacallà dessalat sense pell ni espines
  • Un manat ceba tendra
  • 500 ml nata líquida
  • Cinc o sis fulls de gelatina (cua de peix)
  • Cinc alls
  • Un bitxo
  • Oli d’oliva verge
  • Oli amb all i julivert (molt picat)
  • Torradetes

 

 

Mans a la cuina!

  • Primerament, posarem a remull el bacallà 24 hores abans (cal fer 3-4 canvis d’aigua) perquè perdi tota la sal residual i quedi ben net 
  • Un cop al moment de cuinar, laminarem els alls i les cebes a llesques fines
  • Posarem la gelatina en aigua freda
  • En una cassola, escalfarem l’oli d’oliva i hi afegirem l’all i el bitxo
  • Quan l’all comenci a daurar-se, serà el moment de retirar el bitxo i afegir-hi la ceba
  • La courem a foc baix durant uns 10 minuts
  • A continuació, amb el foc fort, hi posarem el bacallà, i el deixarem coure entre 10 i 12 minuts 
  • Ara hi tirarem la nata líquida i deixarem bullir durant 5 minuts
  • Després hi afegirem la gelatina i anirem remenant fins que es fongui
  • Finalment, ho batrem tot i ho deixarem a la nevera tota la nit
  • Abans de servir, remenarem fins que quedi una pasta com el paté, i ho acompanyarem amb torradetes i un toc d’oli d’all i julivert

 

Bon profit!