El president Quim Torra aten als mitjans al Sincrotró Alba
El president Quim Torra atén als mitjans al Sincrotró Alba amb l'alcalde de Cerdanyola, Carlos Cordón | Toni Alfaro

 

 

El president de la Generalitat de Catalunya, Quim Torra, ha anunciat inversions pel Sincrotró Alba per un valor superior a 20 milions d'euros. Ho ha fet durant una visita al centre de recerca de Cerdanyola del Vallès aquest dimecres 18 de setembre, en una setmana en què es constituirà el Pacte Nacional pel Coneixement, que busca apuntalar la recerca científica a Catalunya.

 

 

Segons ha indicat Torra, a Catalunya li toca “liderar la revolució del coneixement“. Per això ha assegurat que durant l'any vinent es faran inversions al centre per un valor de 20 milions d'euros que serviran per afegir “quatre línies de llums addicionals que entraran en funcionament entre el 2020 i el 2023”, fins a arribar a un total de 12 línies el 2023.

 

 

D'altra banda, el president de l'executiu ha assegurat que, a més, “hi haurà una inversió molt potent de 5 milions d'euros per fer un centre de microscòpia avançada” per a millorar la situació de la recerca a Catalunya en vers la resta de l'Estat. Dels tres microscopis de precisió que s'instal·laran a Catalunya, dos seran per al parc de recerca del Sincrotró Alba.

 

El president Torra i l'alcalde Cordón dins les instal·lacions del Sincrotró Alba
El president Torra i l'alcalde Cordón dins les instal·lacions del Sincrotró Alba | ACN

 

 

Per la seva banda, l'alcalde de Cerdanyola, Carles Cordón -també assistent a la visita- ha assegurat que la millora del Parc de l'Alba és un dels seus objectius principals des de la seva arribada a l'alcaldia: “que aquest parc científic, juntament amb el Centre Direccional i la Autònoma, segueixi creixent és el nostre objectiu polític des del primer dia”, ha afirmat Cordón. “Cerdanyola ha de créixer, ha de créixer bé i aquesta és la oportunitat” ha declarat. 

 

 

Cap comentari sobre les eleccions generals 

 

 

La visita de Torra ha coïncidit amb la convocatòria de noves eleccions generals a l'estat espanyol, que va engegar el president del govern d'Espanya, Pedro Sànchez, aquest dimarts 17 de setembre. Unes eleccions que es produïran el pròxim 11 de novembre. 

 

 

Sobre aquesta qüestió, el president català no ha volgut fer cap comentari, i ha indicat que a on Catalunya es juga el seu futur és al camp de la recerca: “el futur de Catalunya en què volem un país millor, més pròsper i més lliure, i en el qual una de les seves potes importantíssimes ha de ser el coneixement“, ha declarat. “A on aquest país se la està jugant és a la revolució del coneixement, és aquí a on hem de liderar” ha sentenciat Torra.