Budria i Pellicer, dos dels ponents a l'acte d'aquest dimecres
Budria i Pellicer, dos dels ponents a l'acte d'aquest dimecres | Toni Alfaro

 

 

Vora un centenar de persones han assistit a la “xerrada antirepressiva” organitzada per la Coordinadora d'Assemblees de la Universitat Autònoma de Barcelona per parlar sobre les detencions del 23-S a membres dels CDR. L'acte, celebrat aquest dimecres 9 d'octubre a la Plaça Cívica de la universitat, ha comptat amb la participació d'un dels detinguts, l'excerdanyolenc i ara veí de Sabadell, David Budria, així com amb l'advocat d'Alerta Solidària, Xavier Pellicer

 

 

“T'entren a casa, et destrossen la vida, i 12 hores després ja no ets terrorista“, ha resumit Budria sobre la seva detenció a mans de la Guàrdia Civil, ordenada per l'Audiència Nacional espanyola. El detingut i també encausat pel cas dels 9 de Lledoners, ha defensat que les detencions són purament polítiques: “hi ha uns presos polítics, però no hi havia prou amb tot això; havien de tocar al poble i la gent, a les veïnes i el poble organitzat”, ha defensat, com a forma de reprimir el moviment independentista

 

 

Segons Budria, l'objectiu de la justícia i la policia espanyola, en aquest cas, és aconseguir “que et quedis a casa” i així evitar la mobilització popular al voltant de l'independentisme. “Com es gestiona això? Doncs sortint al carrer cada cop més”, ha sentenciat. 

 

 

Desenes d'estudiants de la UAB s'han apropat a l'acte
Desenes d'estudiants de la UAB s'han apropat a l'acte | Toni Alfaro

 

 

Anna, una de les altres ponents, també ha explicat la seva experiència quan la Guàrdia Civil va entrar, el passat 23-S, a casa seva. “Van entrar de males maneres”, ha indicat, i ha afegit que “és surrealista, com en una pel·lícula“, en referir-se als mètodes agressius i protocol·laris del cos policial de l'estat espanyol. 

 

 

Tot i que no ha estat acusada, l'Anna ha explicat que “casa meva ha estat vulnerada i la meva vida ha estat trencada, però seguim endavant”, i ha afegit que, quan la Guàrdia Civil va irrompre a casa seva, “quan vaig obrir les persianes vaig pensar que volia que tota la gent que estava allà aplegada entrés a casa meva a aixoplugar-me”. 

 

 

Alguns dels CDR empresonats, en aïllament

 

Finalment, ha parlat l'advocat d'Alerta Solidària, Xavier Pellicer, que sobre la situació dels 7 empresonats, entre els quals es troba el cerdanyolenc Edu Garzón, ha indicat que “estan dividits entre els diferents mòduls de la presó de Soto del Real, alguns amb règim d'aïllament o semi-aïllament. Ha destacat que “creiem que això s'ha d'explicar, visibilitzar i no es pot deixar passar”, i ha afegit que els advocats ja estan treballant per demanar el seu alliberament, ja que “creiem que, jurídicament, aquest cas es pot guanyar”.

 

 

Sobre l'operació de la Guàrdia Civil engegada des de l'Audiència Nacional, Pellicer ha defensat que “no és casual cap cop repressiu; com actuen és reflex de com pensen”. A més, ha afegit que “sabem que les persones a què han tancat ho han fet perquè són independentistes, activistes i militants”. I és que, segons Pellicer, “no és nou que es plantegin des de l'Audiència Nacional detencions contra suposats terroristes als Països Catalans, com les de l'operació Pandora a Sabadell”. 

 

 

L'advocat ha relacionat les detencions amb altres casos de “repressió” també al moviment estudiantil, com els “27 companys i companyes que per fer una tancada asseguts al Rectorat de la UAB, els hi demanen 13 i 14 anys de presó”.

 

 

Tanmateix, pel que fa al cas dels CDR, Pellicer s'ha mostrat optimista sobre la visió de la societat en relació amb les detencions: “pensem que gran part de la societat no s'ha cregut les mentides que han anat explicant des d'alguns mitjans, dia sí i dia també”.