Hi ha tanta gent que no et vol i tanta gent que viu enganyada pels polítics (no tots, és clar) fent-los creure les bondats de la monarquia. Quines bondats? Sèries capaç de defensar la teva feina, si és que “feina” se li pot dir? Pots justificar el teu tren de vida?
Perdó! Ja sé que et posen moltes recepcions, moltes visites i inauguracions, molts discursos institucionals i et fan anar a munt i a vall lluint uniformes i sastreria de gran nivell. I tot això acompanyat d'una esposa que té més cura pel model que llueix que no pas la realitat que l'envolta. Tot això que feu, tu i la teva astracanant família és ben inútil. Ets una xacra pels contribuents, ets una paròdia de tu mateix i del teu pare, ets un anacronisme del segle XXI que no té raó de ser. I a sobre, et donen el protagonisme per enviar-vos un missatge nadalenc on dius tot allò que els interessa que diguis: privilegiats, arribistes, aprofitats, interessats a mantenir en la inòpia tots aquells que justifiquen una monarquia sense saber per a què serveix.
Ets el resultat d'una jugada mestre del dictador, d'un assassí que va dur el país a una guerra fratricida i que va fer reviure la monarquia per amagar els franquistes amb la pàtina d'una democràcia enganyosa que defensa una “unidad de destino en lo universal”. Patètic. Com pots ser tan cec? Com pots arribar-te a creure el teu paper? Viu una altra vida Felip, i no ens facis viure la teva. No ens ho mereixem.