El confinament dispara el creixement de la venda online

by | abr. 17, 2020 | Societat

Les compres per Internet han augmentat molt des de l'inici del confinament

Les compres per Internet han augmentat molt des de l'inici del confinament | Cedida

 

 

La corba de creixement que registra el comerç electrònic a causa de l'epidèmia de la Covid-19 es consolida. Des del passat 21 de març, les vendes de l'e-commerce han augmentat un 24%, en comparació amb el 55% de creixement registrat en el període del 13 al 20 de març.

 

 

En les últimes setmanes han crescut sobretot categories com el Material escolar (79%) i la Jardineria (78%). També han remuntat sectors que inicialment havien patit caigudes, com les Manualitats (36%) i el Vi (39%). En canvi, la Moda i el calçat (-35%) continuen caient en menor mesura i també baixen segments que van tenir un gran auge en els primers dies del confinament com els Esports (-34%). En molts casos aquesta caiguda es deu a la creixent falta d'estoc, alerten alguns comerços electrònics.

 

 

Es tracta de la segona entrega d'un estudi realitzat per Guillem Sanz, expert en negocis digitals, a partir d'una mostra de 100 comerços electrònics de deu categories, que va del 21 de març al 7 d'abril. En l'estudi anterior es va analitzar el període del 13 al 20 de març, corresponent a la primera setmana de confinament. Per a ambdós estudis s'ha categoritzat la demanda i s'han exclòs els supermercats online a l'Alimentació.

 

 

Es consolida el creixement de l'e-commerce

El tancament obligatori de tots els comerços, excepte els dedicats a l'alimentació i productes essencials, ha convertit el comerç electrònic en l'únic canal per adquirir articles que no siguin de primera necessitat.

 

 

Com a resultat, les vendes de l'e-commerce han seguit creixent un 24% en les últimes setmanes, fet que suposa un ritme menor que quan es va iniciar el confinament. Els primers dies es van produir pics puntuals de vendes de fins al 129%, si bé es van anar estabilitzant a mesura que els consumidors van comprovar que no existien problemes d'abastament. L'aplicació del període de confinament estricte a partir del 30 de març va impulsar de nou les vendes en línia, en restringir-se encara més la mobilitat.

 

 

L'increment de la demanda es reflecteix en totes les categories analitzades, si bé creixen especialment les vendes de productes relacionats amb els nens (Material escolar) i la llar (Jardineria). Destaca així mateix la recuperació de sectors que havien patit caigudes a l'inici del confinament pel descens del consum (com Manualitats i Vi) o per l'acumulació realitzada abans de l'estat d'alarma (com els productes per Mascotes).

 

 

La Moda i el calçat continua sent la categoria més afectada, si bé la seva caiguda s'ha suavitzat. Pel que fa a l'Alimentació, malgrat que l'estudi no inclou els supermercats en línia, les botigues d'Internet d'aquesta categoria han seguit creixent, especialment productes com els congelats.

 

 

Si ets bellaterrenc o bellaterrenca i tens un negoci que pugui fer vendes online, contacta'ns a info@bellaterradiari.cat o trucant al 600 25 33 68 i t'ajudarem. 

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

Vols llegir més…?

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: