
Una desena de persones de Cerdanyola del Vallès van sortir al carrer, aquest dilluns 11 de maig a les 10.30 h, per defensar els serveis públics i les pensions en una acció convocada per la Marea Pensionista local. Mentre estaven protestant a la plaça de l'Abat Oliba, i mantenint distància entre ells, la Policia Local va identificar a tots els manifestants.
A partir de les 10.30 h d'aquest dilluns, diverses persones es van apropar a la plaça de l'Abat Oliba per fer una protesta adaptada a l'estat d'alarma en defensa dels serveis públics. Membres de la Marea Pensionista van deixar en un banc de la plaça cartells perquè qui arribés i s'hi volgués sumar, pogués fer-ho aixecant un d'aquests cartells amb inscripcions com “En defensa de la sanitat pública” o “Retallar en sanitat, mata”.
A mida que arribaven més persones -en total es van concentrar 11 persones-, els membres de la Marea es col·locaven a la plaça assegurant-se de mantenir la distància de seguretat i de deixar espai per a la circul·lació dels vianants.
Uns minuts després de l'inici de l'acció, dos agents de la Policia Local es van apropar al grup de manifestants indicant que no podien estar allà i els van identificar a tots. “S'estan aprovant coses que van en contra dels serveis públics i estem fent servir el nostre horari de passeig”, van indicar des de Marea Pensionista.
Després de les identificacions, la desena de persones que protestava a la plaça ha desfilat, mantenint la distancia de dos metres entre ells, pel carrer de Sant Ramon. A les 11 h, van donar per finalitzada l'acció i van anunciar que tornaran a fer-la el pròxim dilluns a les 10.30 h.
