L’Ajuntament engegarà l’Oficina d’Ajuts COVID-19 el pròxim dimecres 1 de juliol a la sala Elisa Arimany de la Biblioteca Central de la ciutat (plaça d’Enric Granados, 1). L’oficina s’obre amb la intenció de donar una assistència completa per tramitar ajuts econòmics a les persones físiques o jurídiques afectades per l’impacte de la crisi sanitària.
Les subvencions que es poden sol·licitar i tramitar a través de l’Oficina són municipals i independents de les polítiques o els recursos que puguin venir d’altres administracions com la Generalitat o l’estat central.
Els ajuts que es gestionen des de l’Oficina COVID-19 són:
- Ajuts a les famílies per la reducció d’ingressos motivades per la COVID-19
- Ajuts per a persones físiques o jurídiques amb activitat que s’ha vist afectada pel tancament
- Ajuts per a persones físiques o jurídiques amb activitat que ha vist reduït els seus ingressos almenys un 75%
- Ajuts per a subjectes passius de la taxa d’ocupació de la via pública per taules i cadires
- Ajuts per a subjectes passius de la taxa d’ocupació de la via pública amb parades als mercats o fires del divendres.
Les subvencions es podran sol·licitar fins al 28 de juliol. Tots els tràmits es poden fer telemàticament a través de la seu electrònica de l’Ajuntament disponible les 24 hores. En cas necessari també es podrà fer el tràmit presencialment a l’oficina demanant cita prèvia al 674 400 136. L’horari serà de 9h a 13h i de 17h a 19h.
FOTO PORTADA: Biblioteca Central de Cerdanyola | Arxiu