El document per circular durant el toc de queda a Catalunya

by | oct. 26, 2020 | Societat

Imatge d'arxiu d'un control policial | PIXABAY

La Generalitat torna a recomanar el certificat d’autoresponsabilitat per a justificar els desplaçaments que es facin en territori català durant les restriccions a la mobilitat nocturna –confinament nocturn, toc de queda– pel coronavirus que ha entrat en vigor aquest diumenge 25 d’octubre. El document, igual que el que es va instaurar durant el primer estat d’alarma i el confinament, s’utilitza tant per a desplaçaments a peu com amb cotxe.

El Govern ha decidit que la restricció vagi des de les 22.00 de la nit a les 06.00 del matí. Si bé es contemplen unes certes excepcions, com aquelles per motius sanitaris, per motius laborals o per retorn al lloc de residència. No és necessari el certificat per a sortir breument de casa, com tirar les escombraries o passejar al gos.

El document es podrà portar de manera física, imprès, o digital. S’haurà de fer un certificat per a cada desplaçament. No és obligatori, però serveix per a declarar de manera responsable que l’activitat que s’està fent en l’espai públic és una de les autoritzades per l’estat d’alarma, facilitant a policies locals i Mossos la comprovació, en estandarditzar formats. Només ho poden requerir agents de policia.

Al no ser obligatori no es multarà per no portar-ho, però s’haurà de certificar en aquest moment que l’activitat s’ajusta a les autoritzades. El certificat no substitueix al que faciliti l’empresa. S’han d’emportar tots dos.

El certificat es pot omplir digitalment a través d’aquest enllaç i a continuació figura la versió per a empresa . En ell es recull el motiu del desplaçament, el trajecte a l’origen i destí i les dades personals i signatura de la persona.

La Generalitat ha anunciat que la restricció de mobilitat comptarà amb algunes excepcions: l’assistència sanitària d’urgència; la compra de productes farmacèutics per raó d’urgència, en la farmàcia més pròxima; el desplaçament per a anar i tornar al treball, amb el certificat de l’empresa; desplaçaments de professionals i voluntaris acreditats per a serveis essencials, sanitaris i socials; cura de persones majors, menors, dependents, amb discapacitat o vulnerables per motius inajornables; actuacions urgents davant òrgans judicials; volta al lloc de residència habitual en cas de viatge; cura d’animals de companyia –passejar el gos, per exemple– amb desplaçament individual pròxim al domicili, pel temps imprescindible, de les 4.00 a les 6.00; i altres causes de força major o situació justificada.

FOTO: Imatge d’arxiu d’un control policial | PIXABAY

Vols llegir més…?

[Vídeo] Quin és el funcionament de la UAB després de l’atac informàtic?

[Vídeo] Quin és el funcionament de la UAB després de l’atac informàtic?

L’atac informàtic de la UAB ha afectat a més de 40.000 persones i 650.000 arxius. L’assalt s’ha executat amb un ransomware anomenat PYSA. Es tracta d’un programari maliciós que xifra els documents de la víctima i exigeix un alliberament per tornar-hi a accedir. Retratem com es viu la situació des de dins de la Universitat a través de testimonis que ho viuen en primera persona: com es fan les classes?, com és la comunicació entre docents i alumnat?, quines dificultats afegides existeixen dins del campus?

El taller de compostatge triomfa a Bellaterra

El taller de compostatge triomfa a Bellaterra

valoració molt positiva i “satisfactòria” del primer taller de compostatge organitzat per la Unió de Veïns de Bellaterra (UvB) i la Plataforma Zero Emissions Objective (ZEO) organitzat el passat 17 d’octubre. L’objectiu del taller era potenciar la seva utilització a Bellaterra, la qual cosa s’ha complert amb èxit

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: