El Taulí crea un grup de WhatsApp per comunicar-se amb les famílies dels pacients

by | gen. 27, 2021 | Societat

La Unitat d’Atenció al Ciutadà (UAC) del Parc Taulí estrena el servei ‘UAC aprop’, a disposició de les famílies dels pacients hospitalitzats en situació de restricció de visites. L’objectiu és que les famílies tinguin un servei de comunicació i mediació directa davant els dubtes o consultes que puguin tenir en relació amb l’estada hospitalària del seu familiar.

“Es vol donar resposta a les dificultats de comunicació i accessibilitat que es poden produir en les circumstàncies excepcionals que estem vivint, i amb l’objectiu que els familiars que no poden accedir a l’hospital visquin aquests moments amb la màxima tranquil·litat possible”, asseguren des de l’hospital. Actualment, al Parc Taulí estan restringides les visites a tots els pacients ingressats, a excepció dels Serveis de Pediatria, Salut Mental i UCI/Semicrítics, cadascun dels quals té els seus horaris i règim de visites propis.

Així, els familiars dels pacients que quedin ingressats a hospitalització, i també els dels pacients a Urgències pendents d’assignació de llit, rebran per sms un número de telèfon al qual es podran adreçar mitjançant el servei de missatgeria de Whatsapp, entre les 9 i les 22 h, de dilluns a diumenge. Aquesta notificació s’enviarà exclusivament al contacte designat pel propi pacient al moment de l’ingrés, i que serà l’únic autoritzat per aquesta interlocució. Els professionals de la UAC que atenen el servei podran donar resposta directa a les consultes rebudes de caràcter no assistencial, com ara les relacionades amb l’alta, els tràmits administratius o la custòdia d’objectes personals, entre d’altres. Les consultes que siguin de caràcter assistencial seran traslladades als equips corresponents, i es farà el seguiment de la resolució de les mateixes.

Des de la UAC es vol posar de relleu que, en cap cas, aquest servei substitueix el contacte habitual d’informació directa telefònica dels equips assistencials a les famílies. D’altra banda, els professionals de Treball Social segueixen sent els referents de les videotrucades que es fan entre les pacients que no tenen mitjans propis de comunicació i les seves famílies, i que es realitzen amb les periodicitats pactades en cada cas.

FOTO: Arxiu imatges PEXELS

Vols llegir més…?

[Vídeo] Quin és el funcionament de la UAB després de l’atac informàtic?

[Vídeo] Quin és el funcionament de la UAB després de l’atac informàtic?

L’atac informàtic de la UAB ha afectat a més de 40.000 persones i 650.000 arxius. L’assalt s’ha executat amb un ransomware anomenat PYSA. Es tracta d’un programari maliciós que xifra els documents de la víctima i exigeix un alliberament per tornar-hi a accedir. Retratem com es viu la situació des de dins de la Universitat a través de testimonis que ho viuen en primera persona: com es fan les classes?, com és la comunicació entre docents i alumnat?, quines dificultats afegides existeixen dins del campus?

El taller de compostatge triomfa a Bellaterra

El taller de compostatge triomfa a Bellaterra

valoració molt positiva i “satisfactòria” del primer taller de compostatge organitzat per la Unió de Veïns de Bellaterra (UvB) i la Plataforma Zero Emissions Objective (ZEO) organitzat el passat 17 d’octubre. L’objectiu del taller era potenciar la seva utilització a Bellaterra, la qual cosa s’ha complert amb èxit

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: