Aprovat definitivament el Pla Específic de Mobilitat del Vallès

by | febr. 25, 2021 | Mobilitat, Societat

mobilitat

El Diari Oficial de la Generalitat (DGC) ha publicat la resolució d’aprovació definitiva del Pla Específic de Mobilitat del Vallès i el seu estudi ambiental estratègic, un cop completat el procés d’informació pública i tramitació ambiental. Aquest Pla proposa una setantena d’actuacions encaminades a una mobilitat més sostenible, eficient i segura. Les propostes tenen com a horitzó temporal l’any 2026 i estan valorades en prop de 2.500 milions. Una fita rellevant és l’increment previst de la quota del transport públic. Es vol passar del 13% actual fins al 21% en la mobilitat interna i del 43% al 50% en les relacions amb Barcelona. Actualment, es fan 845.000 desplaçaments diaris interurbans al Vallès i 580.000 desplaçaments diaris amb l’àmbit de Barcelona.

Què es vol fer fins el 2026?

Transport ferroviari

  • Formació d’un tram de la línia orbital ferroviària entre Sabadell i Granollers.
  • Construcció de 10 noves estacions (de les quals 3 són intercanviadors).
  • Increment de freqüències de la línia de Rodalies R8 i el perllongament fins a Sant Celoni, d’una banda, i fins a Vilafranca del Penedès, de l’altra.
  • Desdoblament de la línia R3 Montcada – la Garriga i de la Garriga a Vic.
  • Estudi d’oportunitat per decidir la millor alternativa de nou túnel ferroviari de Collserola.
  • Construcció del túnel de Montcada i Reixac (R4) i soterrament de l’R2 a Montcada i Reixac.
  • Perllongament de serveis de la línia de Rodalies R1 fins a la UAB.
  • També es construiran nous ‘parks and ride’.

Autobusos interurbans

  • El Pla aposta per actuacions com la implantació de diversos corredors BRCAT, plataformes reservades al bus.  Els corredors BRCAT proposats són: Caldes de Montbui – la Llagosta / Mollet del Vallès – Vall del Tenes / La Llagosta – UAB / Terrassa – Sabadell – Granollers / Sabadell – Castellar del Vallès / Cerdanyola – Barberà – Sabadell / Rubí/Sant Cugat – Cerdanyola
  • Paral·lelament, el Pla inclou també el reforç de les línies exprés.cat, així com la construcció d’una terminal de busos a la UAB.

Xarxa viària

  • Ampliació de la capacitat de la C-58 (ja executades o en execució) i la C-17 (algunes també en execució) i el corredor AP-7/B-30.
  • Estudi dels efectes sobre la mobilitat de l’alliberament dels peatges de la C-33 i l’AP-7 prevista enguany.
  • Estudis de velocitat variable per a la millora de gestió del trànsit al corredor AP-7 / C-58 / C-33 i Bus VAO.
  • Formació de la ronda nord dels sistemes urbans de Terrassa i Sabadell.
  • Desdoblament de la B-124 entre Sabadell i Castellar del Vallès.
  • Millores puntuals en la xarxa comarcal.

Vies pedalables

  • Ampliació de la xarxa interurbana d’itineraris, tot prioritzant els corredors amb més demanda.
  • Construcció de 30 nous aparcaments segurs per a bicicletes en les estacions ferroviàries i de transport públic.
  • Millora de la permeabilitat d’infraestructures viàries.

Transport de mercaderies

  • Disminució del trànsit de pas de camions pel Vallès gràcies al desenvolupament del Corredor ferroviari del Mediterrani.
  • Nova terminal intermodal de mercaderies de la Llagosta que permeti una major potenciació de l’ús del ferrocarril.
  • Promoció de l’eficiència i ambientalització de les flotes de transport de mercaderies.
  • Millora de la circulació de vehicles pesants a la xarxa d’alta capacitat.

Gestió de la mobilitat

  • Nous models de regulació del trànsit als nuclis urbans amb regulació de l’aparcament o restricció del vehicle privat.
  • Nous models de tarifació viària de la xarxa viària d’altes prestacions i dels accessos a Barcelona.
  • Impulsar plans específics de mobilitat per als grans centres generadors de mobilitat de la comarca.
  • Regulació dels títols i tarifes del transport públic de forma més eficient, justa i equitativa.
  • Millorar la informació estàtica i dinàmica sobre el transport públic i la intermodalitat
  • Promoció del vehicle elèctric i dels vehicles d’alta ocupació.TENS TELEGRAM? Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre la tot el que passa a Terrassa i voltants? i sobre la covid? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de TelegramTENS TWITTER ? Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre tot el que passa a Terrassa i comarca? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Twitter

FOTO: Un tren i una carretera vista des de Bellaterra

Entre totes i tots fem BellaterraDiari.

Gràcies per llegir aquest contingut

Vols llegir més…?

Arriba el 5è Aplec de Sant Pau de Riu-Sec

Arriba el 5è Aplec de Sant Pau de Riu-Sec

Els Amics de Sant Pau de Riu-Sec celebren el seu 5è Aplec i mostra d’entitats el diumenge 3 d’octubre. Un acte festiu i alhora reivindicatiu organitzat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Sabadell que arriba després després de ser posposat el mes de maig a causa de la pandèmia

2.745 alumnes comencen curs escolar a Bellaterra

2.745 alumnes comencen curs escolar a Bellaterra

Un total de 2.745 alumnes han començat el curs escolar a algun dels centres educatius que formen part de Bellaterra i el que significa gairebé el mateix nombre d’habitants bellaterrencs i bellaterrenques. Una xifra que reafirma la idea de Bellaterra com a àrea escolar

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: