En el darrer Ple ordinari de l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra, celebrat el passat 19 d’abril, els dos grups de l’oposició ERC- Acord Municipal i Convergents van carregar contra la gestió de la comunicació institucional de l’EMD en una moció conjunta que va acabar sent rebutjada per la Junta de Veïns.
La falta de periodicitat dels canals comunicatius de la institució, la falta d’espai per a l’oposició, la interacció amb el veïnat o la poca transparència en relació a la publicitat institucional a mitjans de comunicació i, en definitiva, la falta d’un pla de comunicació integral van ser les principals queixes.
En primer lloc criticaven la falta de periodicitat de la pàgina web i dels missatges de Telegram o Whatsapp, però sobretot de la revista institucional “EMD informa“, publicació en format DIN-A4 i a tot color que no es publica des del mes de desembre del 2018, és a dir, des de fa gairebé dos anys i mig. Les principals queixes eren en relació a l’ús partidista i escaient en el temps, a més d’altres crítiques com que el canal de Youtube “porta 4 anys inactiu” i s’ha vist substituït per un altre: BellaterraTV, que també produeix l’EMD.
De revistes “EMD informa” no se’n ha publicat cap durant els anys 2019, 2020, però tampoc durant el que portem de 2021. En canvi, durant l’any 2018 se’n van publicar dos, el 2017 una, el 2016 una i el 2015, any d’eleccions, quatre.
L’oposició es queixava de la falta d’espai per a ells en els Canals Municipals. Amb tot, reconeixien que després d’una demanda, van cedir ” un breu apartat per a que l’oposició hi tingui veu”, però consideren que tant la web com la pàgina de Facebook “esdevenen principalment espais de publicació d’informacions sobre activitats de la mateixa EMD o d’entitats que participen de la seva activitat”. A més, l’hora d’establir contacte amb la ciutadania, denuncien que els únics canals que permeten interacció amb els representants de la institució són la pàgina de Facebook i el canal de Youtube, actualment en desús.
Amb tot, el president de l’EMD admetia que: “encara hem d’aconseguir que les activitats de l’EMD tinguin més difusió” . Pel que fa a la publicitat institucional, van posar sobre la taula la falta d’informació que fa referència a la contractació d’espais de publicitat en els mitjans de comunicació locals.
Un seguit d’obligacions que l’oposició va assegurar que estan recollides a la legislació i que, per tant, caldria treballar en un Pla de comunicació institucional, una comissió amb grups polítics i entitats locals per crear un reglament dels mitjans de comunicació locals i la creació d’un codi ètic que els reguli. Tres propostes que van ser rebutjades al ple amb els vots en contra del partit a govern Gent per Bellaterra i els vots a favor d’ERC i Convergents.
FOTO: Pàgina web de l’EMD de Bellaterra