El veïnat de Valldoreix denuncia el soroll de l’autopista

by | maig 7, 2021 | Societat

Barris de Valldoreix fa anys que han de conviure amb el soroll continu que procedeix de l’autopista AP-7. Fa dues dècades, un grup de veïns ja reivindicava solucions per rebaixar el brunzit dels vehicles que pateixen dia i nit. El 2020, un col·lectiu veïnal va reprendre la reivindicació i reclamen solucions.

“Tenim un brunzit constant”, denuncia Laura López, membre de la Plataforma Stop Soroll AP-7, que n’explica les conseqüències: “Et provoca una sensació d’estrès i d’irritabilitat durant el dia. I quan vas a dormir, també sents soroll”.

La plataforma es va engegar després amb l’inici de la pandèmia: “Durant el confinament ens vam adonar del nivell de soroll que patíem i del que era una vida sense soroll, vius més tranquil i calmat”. “No has d’aixecar el to de veu per parlar”, exemplifica.

Anys de reivindicacions

No és la primera vegada que els veïns s’organitzen per reclamar solucions. El 2007, l’autopista va passar de sis a deu carrils, amb l’ampliació de la B-30. Llavors van iniciar converses amb l’EMD i l’Ajuntament i van aconseguir, el 2010, un estudi acústic. Aquell informe posava de manifest que es superaven els límits recomanats per la salut i proposava solucions com la reducció de la velocitat, l’apantallament o el canvi de paviment. “Però no es va fer res”, lamenta López, que afegeix: “El trànsit s’ha incrementat des del 2010 i no s’ha fet res”.

Amb la constitució de la nova associació al juny de 2020, els veïns i l’administració valldoreixenca van decidir encarregar un nou estudi, que va determinar que la mitjana de soroll es trobava dins dels límits. Però es va fer entre el novembre i el desembre, quan hi havia restriccions de mobilitat i l’activitat ja era reduïda per la pandèmia. A més, s’han agafat els límits de soroll marcats pel govern espanyol, que són més alts que els de la legislació catalana.

“Demanem solucions efectives i que no tornin a ignorar el problema”

Per això, el veïnat s’agafa a l’estudi del 2010 per reclamar mesures. “Demanem solucions efectives i que no tornin a ignorar el problema. Estem molt cansats”, reitera López. A més, recorda que no calen obres faraòniques i que només reduint la velocitat ja baixaria el nivell de soroll. Cal destacar que la competència és del Ministeri de Foment, però els veïns creuen que l’Ajuntament i l’EMD podrien fer més, com la plantació d’arbres com a pantalla vegetal.

El soroll de l’autopista

El barri de Mas Gener de Mira-sol també fa anys que denuncia els problemes de soroll de l’AP-7. “Si Sant Cugat vol vendre la imatge de poble amb molta qualitat de vida, el soroll no és qualitat de vida”,

FOTO: Autopista AP-7 a l’alçada de Bellaterra | Pau Quintana

Vols llegir més…?

[Vídeo] Quin és el funcionament de la UAB després de l’atac informàtic?

[Vídeo] Quin és el funcionament de la UAB després de l’atac informàtic?

L’atac informàtic de la UAB ha afectat a més de 40.000 persones i 650.000 arxius. L’assalt s’ha executat amb un ransomware anomenat PYSA. Es tracta d’un programari maliciós que xifra els documents de la víctima i exigeix un alliberament per tornar-hi a accedir. Retratem com es viu la situació des de dins de la Universitat a través de testimonis que ho viuen en primera persona: com es fan les classes?, com és la comunicació entre docents i alumnat?, quines dificultats afegides existeixen dins del campus?

El taller de compostatge triomfa a Bellaterra

El taller de compostatge triomfa a Bellaterra

valoració molt positiva i “satisfactòria” del primer taller de compostatge organitzat per la Unió de Veïns de Bellaterra (UvB) i la Plataforma Zero Emissions Objective (ZEO) organitzat el passat 17 d’octubre. L’objectiu del taller era potenciar la seva utilització a Bellaterra, la qual cosa s’ha complert amb èxit

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: