El proper dimarts 18 de maig és el Dia Internacional dels Museus, i com cada any, diferents espais culturals de la comarca han organitzat activitats dirigides a apropar els museus a la ciutadania durant diversos dies.
Nosaltres, des de BellaterraDiari hem fet un recull de propostes que ens ofereixen els municipis de Cerdanyola del Vallès, Sant Cugat del Vallès i Sabadell.
Els dos museus de Cerdanyola, l’epicentre de la celebració
A Cerdanyola seran el Museu d’Art de Cerdanyola (MAC) i el Museu d’Història de Cerdanyola els protagonistes d’aquestes jornades del 15 al 18 de maig.
El MAC obrirà les seves portes de forma gratuïta els dies 15 i 16 de maig i , a més oferirà activitats com “La vida és curta”, una mostra de curtmetratges signats per joves del municipi. I, des del Museu d’història, s’oferiran visites guiades a les exposició del Museu de Ca n’Oliver “Cerdanyola, terra d’ibers” o “L’art i la ciència”.
Aquí podeu consultar l’agenda completa d’activitats per aquest cap de setmana
Diferents espais culturals per a Sant Cugat
A Sant Cugat les activitats es concentraran al Claustre del Monestir, al Museu del Còmic, Centre Grau-Garriga d’Art Tèxtil Contemporani (Can Quitèria), Casa Museu Cal Gerrer i al Celler modernista.
Activitats com la mostra de dansa del Grup Mediterrània i de la Companyia Minimíssima, la sessió de contes, “El Joc de l’oca de Sant Cugat“, visites guiades o l’exposició “Vila de Sant Cugat, 900 anys. Del 1120 al futur” tindran lloc al Claustre del Monestir entre el divendres 14 de maig i el dimarts 18.
El Museu del còmic, Can Quitèria, el Museu de Cal Gerer i el celler modernista també obriran les seves portes oferint visites guiades, a més d’altres activitats que pots consultar aquí.
A Sabadell, una celebració virtual
En el cas de Sabadell s’ha decidit ajornar les activitats previstes inicialment pel mes de novembre i celebrar-lo amb una activitat a través d’internet, en concret el Quizz DIM Sabadell sobre els diferents museus i espais participants –Museu d’Història de Sabadell, Museu d’Art de Sabadell, Espai Cultura Fundació 1859 Caixa Sabadell i Museu de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont– amb preguntes sobre la seva ubicació, les exposicions i les activitats que organitzen.
Consulta aquí la llista de museus que trobaràs a la comarca
FOTO: El celler modernista de Sant Cugat | Cedida