Des de fa més un any, la Laura Ruiz, des de la Unió de Veïns fa un recull de les problemàtiques que el veïnat comparteix a través de les xarxes socials de l’entitat i s’adreça a la Entitat Descentralitzada de Bellaterra (EMD) per fer-les arribar a l’Ajuntament. La darrera trobada amb en Quim Garreta, va permetre actualitzar l’estat d’algunes d’aquestes demandes
No hi ha possibilitat de completar la vigilància de Bellaterra
L’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès ha obert places per incrementar la plantilla de policies, però es tracta d’un procés lent. Tot i així informa que la plantilla actual no permet adjudicar una patrulla les 24 hores del dia, per fer front a la petició del veïnat de comptar amb una dotació policial durant la nit.
D’altra banda, davant la demanda d’assegurar que es vetlli per la normativa d’estacionament de la Plaça del Pi, l’Ajuntament explica que és una tasca que pertany als agents cívics, que tot i no poden sancionar, actuaran repartint rellotges de paper perquè el conductor indiqui a quina hora ha aparcat.
Algunes mesures de mobilitat
Pel que fa la pacificació del trànsit, ja s’estan adequant les senyals per la nova mesura de reduir la velocitat a 30 km per hora a tot el municipi. Però, la demanda de l’EMD de senyalització de stops al camí antic ha estat denegada.
En referència a la connexió amb Barcelona, fa temps que es demana augmentar les línies i freqüència d’horaris de bus que uneixen Bellaterra i Cerdanyola. Actualment, s’està treballant en un nou contracte de busos que podria resoldre aquesta demanda i així establir connexió també amb l’estació de Renfe de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Millores d’urbanisme i enllumenat pendents
L’Ajuntament ha fet un escaneig dels carrers que es troben en pitjor estat i començarà a asfaltar-ne alguns a finals d’any. A més, té previst treballar les zones de Bellaterra on els talls de llum són més habituals entra finals d’aquest any i inicis de l’any vinent.
La idea de retirar el cablejat de la via pública sembla complicar-se. En cas de soterrar-lo, fer-lo arribar fins l’interior de cada casa seria un cost que hauria d’assumir el veïnat, i caldria que tots hi estiguessin d’acord.
Des del consistori també s’ha assegurat que no està previst que Can Fatjó dels Aurons acabi convertint-se en un abocador i expliquen que s’està treballant per millorar l’estat de l’estació de Bombeig a Can Domenech i la Torre de Can Jeroni Martí.
Finalment, la idea de crear carrils i aparcaments per bicis i patinets, es veu condicionada per la finalització de concessió de l’AP-7, que està previst que acabi aviat. De totes maneres, segueix sobre la taula la demanda de punts de recàrrega de cotxes elèctrics i wifi gratuïta a la Plaça del Pi.