La preocupació per l’ecologia i l’emergència climàtica ja tenen una associació per treballar en el marc global de les comarques del Vallès Occidental i Oriental. Coincidint amb la celebració aquest dissabte 5 de juny del Dia Mundial del Medi Ambient es va fer oficial la creació de SOS Vallès, una plataforma d’entitats ecologistes, ambientalistes i veïnals a les dues comarques per lluitar pels interessos ambientals en el marc de la Regió Metropolitana de Barcelona.

La plataforma vol ser “un espai de coordinació entre les entitats i plataformes ciutadanes que lluiten en el Vallès Occidental i Oriental per a millorar la preservació del medi ambient, compartint i proposant coneixements, recolzant-nos mútuament en la defensa de la Natura, on es formulen propostes alternatives, i s’identifiquen els impactes ambientals que s’estan produint en el territori”, explica en la seva presentació.

Un dels beneficis més destacats del col·lectiu és la seva transversalitat, agrupant a 30 entitats i associacions de diferents parts dels vallesos, com “Refem el Direccional” de Cerdanyola del Vallès, “Cerdanyola Sense Abocadors”, “Reconvertim el Camp de Golf Can Sant Joan Rubí-Sant Cugat del Vallès” o “Plataforma SOS Bosc Volpelleres – Sant Cugat del Vallès”.

Des de la nova agrupació destaquen que la seva aposta vol anar més enllà de la defensa del Medi Ambient, i expliquen que “això passa per canviar necessàriament el model econòmic de creixement a una economia “decreixentista”, d’una economia de suficiència per incrementar la participació ciutadana en la gestió i planificació del territori, cosa que actualment és simplement testimonial”.

Podeu saber-ne més al web de SOSVallès.

TONI: Vegetació a Bellaterra | Laia Tardós