La pandèmia ha donat més protagonisme que mai la compra per Internet, un servei que tradicionalment han ofert les grans cadenes i corporatives i amb què no comptaven els comerços de proximitat

Ara, veuen però més necessària que mai la necessitat d’adaptar-se a les eines digitals per fer-se un lloc al mercat i poder-se revitalitzar. Aquesta transformació és el que el permet competir amb altres opcions que sí que ofereixen compra per Internet. Això sí: sempre mantenint els valor de la compra de proximitat

Així doncs, treballar amb nous canals de venda, repensar el públic objectiu o fer seguiment dels indicadors són les noves tasques que es veuen obligats a incorporar al seu dia a dia. 

El conseller comarcal de Desenvolupament Econòmic Local del Vallès Occidental, Xavier Garcés parlava de la importància de les activitats de comerç de proximitat i de restauració en la nostra economia i en les nostres ciutats, “no només pel seu pes en l’activitat econòmica i en l’ocupació directa i indirecta sinó també, i molt important, pel seu paper en la vertebració de pobles i ciutats activant la vida social i cultural”.

Et portem 7 propostes d’aplicacions per comprar en línia i de proximitat

Aquí trobaràs una llista de 7 propostes d’aplicacions que es van donar a conèixer des del Consell Comarcal del Vallès Occidental per impulsar el comerç de proximitat: 

  • Cliccat”, un Marketplace del comerç local a nivell de Catalunya, impulsat per un grup d’associacions de comerciants i amb acords amb Correus, Google i Zerca.com per ampliar la visibilitat dels negocis, obrint opcions de multi compres en diferents comerços de la zona.
  • lacompra” ofereix la possibilitat d’una plataforma personalitzada a ajuntaments, associacions de comerciants i sectorials, mercats municipals… amb dues versions: cistell individual per a cada comerç o compra  agrupada i entrega conjunta. PIMEC facilita l’accés gratuït als comerços associats.
  • compraprop”, impulsada per un grup de 6 municipis de la Riera de Caldes que han assumit el seu desenvolupament a través d’un encàrrec a mida. Una proposta gratuïta per als comerços que es posarà en marxa al juny amb una campanya de divulgació i el transport gratuït durant els primers 6 mesos com a eina d’estímul.
  • Aprop Online” ofereix una proposta agrupant comerços d’un mateix municipi. Posa l’èmfasi en la visió del client final, en la importància d’una proposta atractiva d’oferta i serveis, per exemple incorporant una plataforma de reserves o l’opció de compra setmanal recurrent. Actualment present en 15 municipis i obrint la possibilitat d’activar entregues a municipis de l’entorn.
  • MirAprop” sorgeix a Montcada i Reixac per facilitar a la ciutadania i als barris la compra on line en els comerços de sempre i que també permet que cada botiga funcioni on line de forma independent. Un model obert a aplicacions en altres municipis.
  • Manzaning”, presenta  una plataforma oberta a adaptar-se a diferents opcions (monomercat, multimercat, municipal). Especialitzada en perit comerç i mercats municipals, en marxa des del 2016, opera 14 plataformes adaptades a cada demanda, amb 4 mòduls disponibles en funció dels verticals o oferta a digitalitzar.
  • elteumercat.online”, proposta marcada per la hiperespecialització en mercats municipals, que incorpora els valors d’humanització,  socials i de sostenibilitat per intentar reproduir la compra presencial en el mercat en la compra on line, incorporant tant a clients que ja coneixen el mercat com a d’altres que no són compradors. Implicats en la digitalització de 6 mercats de la comarca.

FOTO: Compra en línia | Pexels