Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) ja ha posat en marxa la seva nova subcentral elèctrica de Cerdanyola del Vallès, ubicada a Bellaterra. La infraestructura ferroviària permetrà incrementar les freqüències a la línia Barcelona-Vallès, que compta amb dues estacions a Cerdanyola: l’estació de Bellaterra i l’estació d’Universitat Autònoma. 

Segons explica la companyia, la nova subcentral facilitarà que es posin en servei els 15 nous combois que permetran que hi hagi trens de Barcelona a Sabadell i Terrassa cada 5 minuts i a Sant Cugat, cada 2,5 minuts, en hora punta. 

Aquest equipament permetrà major control

La nova subestació elèctrica de tracció de Bellaterra se situa entre les dues ja existents a Sant Cugat i Sant Quirze i està integrada per equipament d’última generació. Segons destaquen des d’FGC, en especial aquest nou espai permetrà major control, i la seva maquinària està feta amb un disseny basat en paràmetres de seguretat, fiabilitat, eficiència, eficàcia i sostenibilitat, tant en la seva explotació com en el seu servei.

Maquinària a la nova subecentral elèctrica de Ferrocarrils | Cedida

L’objectiu principal d’aquesta subestació és la de subministrar fins a 5.400 kW de potència per a tracció mitjançant dos grups rectificadors. Està integrada dins del sistema de telecomandament d’energia de Ferrocarrils i s’alimenta de l’anell de 25 kV de FGC, que transcorre actualment paral·lel a les vies.

El desenvolupament del projecte i l’obra s’han realitzat en col·laboració amb l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra, dependent de l’Ajuntament de Cerdanyola.

La nova subcentral és al costat de la Via Verda del Vallès | Toni Alfaro

FOTO: La nova subestació, just al costat de les vies de Ferrocarrils, a Bellaterra | Toni Alfaro