Sara Terraza: “la música és un art que et traspassa la pell”

by | gen. 20, 2022 | L'Entrevista

Sara Terraza, jove cantautora bellaterrenca, però acompanyada per la banda The Black Sheep, ha impulsat aquest mes de gener un projecte de micromecenatge per finançar el seu nou disc, i de fet, del seu primer àlbum. Terraza, amb tan sols 26 anys ofereix música de sonoritat fresca i orgànica, d’estil Neosoul i és una peça fonamental pel Taller de Músics, on estudia el curs superior.

Les composicions de la cantautora bellaterrenca tenen un aire modern i actual, però sense oblidar les arrels. Avui parlem amb ella per conèixer de prop el seu amor per la música i la valoració que fa del seu projecte de micromecentatge, que hauria de poder finançar la gravació del seu nou disc aquesta primavera.

Com està anant el projecte de micromecenatge per finançar el nou disc?

Està tenint una molt bona evolució, però encara necessitem l’ajuda de tothom. En aquest sentit, és bàsica la participació, si no, no podrem gravar l’àlbum. Optem a 5 mil, i avui dia, portem 3.254 euros; cal arribar a l’objectiu fixat, perquè si no ho perdrem tot. De fet, vull enviar un agraïment a totes les persones que col·laboren i fan possible projecte. La pandèmia ens ha deixat enfonsats, per això hem tirat endavant la campanya de micromecenatge.

Vas començar aprenent la música de forma autodidacta fins que vas inscriure’t al Taller de Músics. Com va ser?

Em vaig formar de forma autodidacte a partir dels 21 anys i tallers de músics i ara estic al superior. No sabia que volia fer la carrera de música, però aquesta m’aporta quelcom que no havia sentit mai, m’atrau molt. Per a mi, és una passió.

“La música m’aporta quelcom que no havia sentit mai, m’atrau molt. Per a mi és una passió”

Quins són els teus referents musicals?

He passat per moltes etapes musicals i sempre veus femenines. Destacaria a la Nina Simon, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, Nancy Wilson. Al final, són veus femenines perquè t’ho sents més proper, et pots emmirallar més amb altres artistes.

Un concert en format acústic a Celrà | Eventbride

Com encares el nou àlbum?

Amb moltes ganes, hem ampliat la sonoritat, com a mínim, en la gravació del disc. Això m’agrada molt, és quelcom nou per a mi i tinc molta il·lusió per aquest projecte. Això em fa destacar il·lusió, projecte amb unes ganes especials.

Per què decideixes fusionar-te amb la banda The Black Sheep?

Va ser una casualitat. Es va produir com un dominó, un ens va portar a l’altre i així ens vam anar coneixent. De fet, vam configurar la banda per fer un concert, justament a Bellaterra. Però vam estar molt a gust i vam decidir continuar. I uns mesos més tard, vam gravar el nostre primer EP. 

Què destacaries de les cançons del pròxim àlbum?

Hi ha un element sorpresa i és que em ve de gust que em sentin cantar amb un nou idioma amb què no havia composat abans. L’àlbum té tres idiomes diferents. No és un àlbum conceptual, és un recull que hem anat fent durant aquest temps i per això té un punt molt màgic i especial.

“Hi ha un element sorpresa (…) l’àlbum té tres idiomes diferents”

Per què és imprescindible la música a les nostres vides?

La capacitat de traspassar la pell, posar-nos els pèls de punta i fer-nos vibrar només l’art ho pot aconseguir. I la música n’és un de molt especial.

En temps de pandèmia, els hàbits de lectura han crescut, creus que ha passat el mateix amb l’escolta de la música?

Sí, però d’alguna manera diferent. La tendència és que hagi crescut. Tanmateix, la tendència és escoltar cançons curtes amb un videoclip molt atractiu, es tradueix amb el consum ràpid. Conec a molt poca gent que tingui sensibilitat, vull dir que s’assegui una tarda per escoltar un disc, simplement, pel plaer d’escoltar-lo. Al final, això és el que es feia abans i cada vegada s’està perdent més. En conclusió, han canviat els hàbits d’escolta encara que hagin pujat en l’escenari pandèmic.

“Conec a molt poca gent que tingui sensibilitat (envers a la música) que s’assegui una tarda per escoltar un disc, simplement, pel plaer d’escoltar-lo”

Tornaries a triar la música com a forma de vida?

Sí, seguríssim i ho hauria fet abans. De fet, jo vaig fer pedagogia i moltes vegades penso que hauria d’haver anat directament a la música, però hi ha una visió que és errònia i aquesta em va fer tirar enrere. Sembla que si ets músic et moriràs de gana i això no és veritat. És més difícil, però, no deixar de ser un ofici, que avui dia encara hi ha molts prejudicis sobre aquests. Per aquest motiu, animo a la gent que confiï en la música que es formin i puguin dur a termini aquest ofici de música, que és meravellós.

“Sembla que si ets músic et moriràs de gana i això no és veritat. És més difícil, però, no deixar de ser un ofici, que avui dia encara hi ha molts prejudicis sobre aquests”

Com descriuries la teva música amb 3 adjectius?

Essencial, màgica i viva

Un concert a la Sala Apolo de Barcelona | Guestmusic

Quines recomanacions musicals faries arribar al poble de Bellaterra?

L’àlbum de l’ Erykah Badu, anomenat Baduizm, publicat l’any 1997, ‘Brown Sugar’ de D’Angelo publicat l’any 1995, i finalment, una mica més recent , Roy Hargrove de RH Factor, de l’any 2003.

Per anar tancant l’entrevista. On podrem escoltar-te en un futur?

Aquest dissabte, dia 22 de gener, tinc dos bolos promocionals a duo amb el pianista Aleix Cansell, a la Sala Descomunal de Sants, a la 13h, per Barcelona i Rodalies. A la mateixa tarda, estarem al Baix Empordà a les 18h al Mas Pi, fent el mateix pel públic de Girona i Empordà, de fet, on avui dia tenim més audiència.

Es tractarà d’un concert que es donarà la mà amb un storytelling, del nostre projecte, a través de cançons. Definirà tot el recorregut, la història del projecte Sara Terraza i la banda The Black Sheep.

Reatrat Sara Terraza | Taller de Músics

Aquí podeu escoltar diferents cançons de la Sara:

FOTO PORTADA: Sara Terraza | Twitter

Vols llegir més…?

Enric Marín: “La informació és el petroli de la nostra societat”

Enric Marín: “La informació és el petroli de la nostra societat”

Quina és la salut del panorama comunicatiu actual? Com ha evolucionat els darrers anys? Quina responsabilitat tenim cadascun dels actors socials en l’elaboració de periodisme de qualitat? Quins són els models de negoci amb els quals se sustenta l’ofici actualment? I quin és el model idoni per assegurar-nos un periodisme independent? I en el cas del periodisme local?

Carles Triginer, nou vocal de cultura: ‘El meu objectiu és escoltar Bellaterra’

Carles Triginer, nou vocal de cultura: ‘El meu objectiu és escoltar Bellaterra’

El bellaterrenc Carles Triginer és coordinador Servei Medicina Intensiva en Consorci Sanitari de l’Anoia i també el nou vocal de cultura de l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) de Bellaterra, que fa pocs mesos va entrar a l’administració com a membre independent i actualment ocupa el càrrec de l’exvocal de cultura, que va dimitir el passat mes d’octubre, Mei Barceló.

La vida d’una comunitat gitana des de la mirada del bellaterrenc Santi Llorens

La vida d’una comunitat gitana des de la mirada del bellaterrenc Santi Llorens

La comunitat gitana de la família Dosantos, d’origen portuguès, vivia sota un dels ponts propers a Cerdanyola del Vallès, al costat del riu Ripoll. Les barraques i rulots abandonades eren els seus habitatges i la ferralla, les deixalles abocades al riu, els estris que empraven en el seu dia a dia.

0 Comentaris

0 Comments

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Rep les notícies de BellaterraDiari al teu correu

Gràcies per subscriure't al butlletí de BellaterraDiari!

%d bloggers like this: