Bellaterra Diari està compromès amb la millora del poble. Per aquest motiu, hem obert una nova secció anomenada Millorem Bellaterra. Aquesta està pensada per a que tots els ciutadans i ciutadanes, veïns i veïnes que tinguin necessitat de denunciar o fer saber alguna cosa que es podria millorar del seu entorn, ho facin. Aquesta nova secció anirà dedicada a tot allò que es pugui millorar del nostre poble, fent especial referència a l’espai públic. Tots els veïns i veïnes esteu convidats a enviar-nos dubtes, suggeriments o reclamacions que farem públiques i contrastarem amb informació que ens aporti l’Entitat Municipal Descentralitzada (EMD) o la institució competent. Tu ho expliques i des de BellaterraDiari fem la tasca periodística de recerca de contactes, preguntes, contrast i seguiment. Ens pots enviar les teves suggerències a millorem@bellaterradiari.cat

La Pilar V., la Flora i la Mercè, tres veïnes de Bellaterra, han contactat amb BellaterraDiari, per manifestar que a prop de l‘estació de Bellaterra hi ha una claveguera oberta des de fa diversos mesos. Per això, si camines per l’Avinguda Marcet a tocar de la via dels ferrocarrils sents una forta ferum de clavegueram i pot arribar a ser desagradable. Les veïnes expliquen que han comprovat quin era el seu origen: “surt del desguàs del ramal de canalització del torrent de l’església i que en aquest punt és a cel obert”.

Així doncs, l’aigua ha fet una bassa gris verdosa que deixa anar l’olor que expliquen les veïnes. Elles es pregunten si això és degut a la manca de manteniment del clavegueram de Bellaterra o a les obres de la nova estació transformadora dels Ferrocarrils de la Generalitat.

De qui és competència?

Des de l’EMD informen que la gestió de la xarxa de clavegueram dels carrers de Bellaterra és una competència de l’Ajuntament, tot i això, al estar al costat de la via en aquest cas apuntàven cap a la jurisprudència de FGC. A continuació, contactat el servei de premsa de FGC, rebutgen que sigui un punt de la seva competència.

Finalment i després d’1 mes des de la petició feta a Espai Públic de l’Ajuntament de Cerdanyola encara no hem rebut resposta de la institució.

Clavegueram | Cedida